PRVI KILOMETRI

VOZILI SMO Opel Crossland X Francusko znanje, opelova značka

Koliko god na prvu djelovao kao slika i prilika Mokke, gradski SUV rastegnut na 421 cm u vožnji djeluje sasvim drugačije. Što i ne čudi s obzirom na to da platformu i motorizaciju potpisuje PSA, a njemačka je samo značka
 Opel

u situaciji u kojoj mnogi vozači terence nazivaju “Jeepovima”, Opel će imati težak zadatak objasniti kako u ponudi uz Mokku ima i Crossland X. I zbilja, na prvu i nema nekih posebnih razlika. U oba slučaja, naime, riječ je o gradskim SUV modelima, s tim da je Crossland X u dužinu rastegnut 421, a Mokka 429 cm. S podnicom visoko uzdignutom od tla i mišičavim dizajnom karoserije, ruku na srce, na cesti ostavljaju i vizualno sličan dojam, a pritom prevelike razlike nema ni u ponuđenoj opremi - oba modela u seriji ili uz doplatu nude multimedijski sustav IntelliLink, automatsko kočenje, pomoć pri parkiranju…

Foto: Opel

Ipak, da postoji razlika, i to sasvim očigledna, primjećuje se čim se sjedne za upravljač. Baš kao što smo to mi napravili u okolici Venecije… Smješten na PSA platformu PF1 (kakvu koriste i Citroën C3 Picasso te Peugeot 2008), Crossland X u vožnji ostavlja bitno drugačiji dojam. Više francuski… Dok je Mokka izrazito robusna, novi SUV pokazan u Ženevi baš u trenu objave zaruka između PSA i Opela djeluje manje kruto. I kad je riječ o karoseriji i kad je riječ o ovjesu. No, to ne znači da Crossland X napadno pleše u zavojima i traži iskusnog vozača. U vožnji se pokazao udobnim, nesklonim pretjeranom naginjanju te prilično upravljivim. Posebno dok smo se vozili u mirnijem, obiteljskom ritmu.

Neugodnog cviljenja plastike pritom nije bilo ni u tragovima, što ukazuje i na preciznu izradu. Premda sama plastika, posebno korištena na oblogama vrata, djeluje jeftinije od one u Mokki. S druge strane, željenu pozicija za upravljačem našli smo u sekundi, a posebno nas je oduševila prostranost. U prednja vrata, primjerice, stanu i boce od 1,5 litara, a veliki adut je klizna stražnja klupa s hodom od 15 cm, koja potencijalno putnicima nudi prostor kao u Insigniji. Osim toga, kad se klupa povuče prema naprijed prtljažnik s osnovnih, već vrlo dobrih 410 raste na impresivnih 520 litara.

Uvjerljiva se pokazala i motorizacija, koja za razliku od one ponuđene u Mokki porijeklo vuče s polica koncerna PSA. Poznati, provjereni 1,6-litreni dizelaš tu nosi oznaku Turbo D, a provozali smo snažniju izvedbu od 120 KS (nudi se još i ona sa 100 KS). Bez problema se nosila s visokom karoserijom i masom od 1,3 tone i vožnju smo završili s prosjekom od 5,6 litara. Ipak, veći gušt u vožnji nudila je izvedba pokretana uglađenim trocilindarskim turbobenzincem od 110 KS uparenim sa 6-stupanjskom automatikom (nude se još atmosferski sa 81, te turbo sa 130 KS). Nekako bolje paše uz karakter Crosslanda X, koji u naše prodajne salone stiže u jesen s početnom cijenom od 107.000 kn.

Ukratko

Nude se provjereni motori s polica koncerna PSA, a trocilindarski turbobenzinac 1.2 više paše karakteru Crosslanda X od provjerenog, ali rabijatnog dizelaša 1.6 Turbo D

Nudi se brdo sigurnosne elektronike, od upozorenja za nenamjeran prelazak u drugu traku do automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Zasloni su lako čitljivi i ugodno osvijetljeni

Zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi s hodom od 15 centimetara prtljažnik po potrebi s osnovnih 410 raste do 520 litara, odnosno s preklopljenim naslonima čak do 1255 litara

Crossland X za upravljačem ostavlja sličan dojam kao i Peugeot 2008 ili Citroën C3 Picasso, s kojima dijeli platformu. Nije tvrd i dobro podnosi vožnju po lošijem asfaltu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 00:34