Kroz osam generacija Audijeva limuzina privukla je preko 12 milijuna kupaca i postala neizostavni dio ponude, model koji utjelovljuje temeljne vrijednosti njemačkog proizvođača. Danas A4, kao i nekada Audi 80, za Ingolstadt ima istu težinu kao Golf za Wolfsburg ili 911 za Zuffenhausen. Potvrđuje to trud uložen u deveto izdanje koje tijekom studenog stiže i na hrvatsko tržište. Audijevi inženjeri krenuli su od čistog papira (90% novih dijelova), ali u potrazi za napretkom nisu odstupili od tradicionalnih vrijednosti.
Novo izdanje već na papiru donosi brojna poboljšanja (prosječno povećanje snage 25 posto, smanjenje potrošnje 21 posto i mase za 110 kg), no, karakter je ostao isti bilo da sjednete za upravljač ili ga tek gledate na parkingu. Dinamična limuzina skrojena je u skladu s tradicijom koja njeguje naglašeni stilski konzervativizam, uravnoteženost i racionalnost formi. Nema razmetljivosti ni banalnosti. Smjer je ostao isti, a ono što stvara razliku su detalja poput neznatno povećanih vanjskih dimenzija u odnosu na prethodnika.
Novi A4 dugačak je 473 cm (prije 470), širok 184 (183) i visok 143, a dodatni centimetar dobio je i na međuosovinskom razmaku koji je s 281 cm porastao na 282. Promjene koje se mogu činiti zanemarive, imaju vrlo pozitivan učinak na unutrašnji prostor i aerodinamiku. Putnici na stražnjim sjedalima imaju 2,3 cm više uzdužnog prostora za noge, sprijeda 2,4 u visinu, a koeficijent otpora zraka (0,23 Cx) najbolji je rezultat u klasi. Unatoč rastu dimenzija i količini opreme novi A4, nastao na posljednjoj evoluciji MLB platforme, znatno je lakši i krući od modela koji zamjenjuje.
U prvom valu Audi A4 biti će dostupan s tri TFSI benzinska motora i četiri TDI dizelska sa snagom u rasponu od 150 do 272 KS. Svi su usklađeni s Euro 6 normama i serijski opremljeni posljednjom evolucijom Start & Stop sustava. Motor se isključuje čim brzina kretanja padne ispod 7 km/h (3 km/h za 3.0 TDI sa Tiptronic mjenjačem). Posebnu pažnju zaslužuje turbo benzinski 2.0 TFSI s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 190 KS. Troši 4,8 l/100 km uz emisiju CO2 od 109 g/km.
U ponudi su i tri različita mjenjača. Uz šesterostupanjski ručni, ponuđen je i automatski dvostrukom spojkom S Tronic sa sedam stupnjeva prijenosa izuzev modele 3.0 TDI koji je opremljen klasičnim Tiptronic automatikom s osam brzina i pretvaračem okretnog moment. Turbo benzinski 2.0 TFSI obogaćen osebujnim Millerovim ciklusom izuzetno je elastičan i uglađen. Nakon turbo benzinca dizelski 2.0 sa 190 konja djeluje pomalo grubo.
Prilikom naglih ubrzanja na nižim okretajima zazvuči hrapavo i nimalo uzbudljivo, ali izdašni okretni moment pretvara ga u prirodan izbor poslovnjaka koji tuku tisuće kilometara mjesečno. Oznaka TDI ocrnjena je posljednjom aferom, no, nove generacije usklađene s Euro6 normom nisu na popisu inkriminiranih motora. U vožnji novi A4 ulijeva povjerenje i sigurnost, a dok je aktivan ovjes jedna od opcija koje privlače pažnju, aktivni upravljač nije nas oduševio. Standardna verzija dovoljno je dobra, najbolja do sada u Audiju A4.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....