Peugeot Sport Engineered (PSE) je očito bio kratkotrajni "pothvat" Peugeota za sportske modele jer je 508 PSE, jedini sportski model Peugeota, nedavno ukinut, no čini se da to nije kraj za zabavne Peugeote. Naime, sljedeća generacija Peugeota 208 mogla bi dobiti uzbudljivu verziju.
Nakon ukidanja Peugeota 508 PSE u prosincu Eurig Druce, direktor Stellantisa u Velikoj Britaniji ostavio je otvorenom mogućnost za povratak sportskih automobila u budućoj liniji francuske marke.
Govoreći za Auto Express, Druce je rekao: “Možda će biti drugih proizvoda u budućnosti. Peugeot je oduvijek bio sklon brzim, malim hatchback vozilima, pa smo imali razne generacije GTi-ja. Sjećam se modela 205 GTi kad sam se tek pridružio tvrtki i 206 GTi nakon toga. Bio bi to tužan dan za nas, kad bismo izjavili da više nikada nećemo raditi sportske aute. Ne bih želio vidjeti da se to dogodi i mislim da neću.”
Kada su ga konkretno pitali o sportskoj verziji modela 208, Druce je izrazio svoje oduševljenje: “Volio bih to osobno vidjeti. Inženjeri Peugeot Sporta bili bi idealni ljudi za to.”
Iako nije potvrdio bi li budući model nosio oznaku GTi, izvršni direktor Stellantisa UK rekao je: “Ključan dio za mene je kredibilitet koji dolazi od PSE-a. Dakle, bilo da ga zovemo PSE ili GTi, bitno je da je Peugeot Sport projektirao automobil i da postoje značajne razlike u voznim karakteristikama između njega i standardnog automobila.
Ono što nikada ne možemo učiniti je staviti oznaku GTi na nešto što je, na primjer, konvencionalni automobil s malo snažnijim električnim motorom. Jedna od važnih stvari u vezi s ovim tržištem budućnosti jest da gotovo svaki električni automobil može biti brz automobil. Ljepota proizlazi iz mogućnosti da se napravi brz automobil, ali uz to i automobil u kojem se može uživati u vožnji.”
Pretpostavlja se da bi sportski Peugeot mogao koristiti električni pogonski sklop Lancie Ypsilon HF koji razvija 240 KS. Mehanički srodni Alfa Romeo Junior Veloce i Abarth 600e Scorpionissima opremljeni su još snažnijom verzijom tog elektromotora, koja proizvodi čak 280 KS. Dodatna snaga kombinirana je s Torsen diferencijalom s ograničenim proklizavanjem na prednjoj osovini, tvrđim ovjesom, stabilizatorima i većim kočnicama u usporedbi sa slabijim verzijama ovih automobila.
Očekuje se da će sljedeća generacija Peugeota 208 stići relativno brzo, već 2026. ili 2027. godine. Gradski modeli koristit će STLA Small arhitekturu koja je evolucija CMP/eCMP platforme sadašnjih modela. Ova platforma podržava motore s unutarnjim izgaranjem, blage hibride i električna vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....