Sjednite negdje na klupu pored prometne ceste i brzo ćete uočiti kako na, recimo, 100 rabljenih Passata, BMW Trojke, Audija A4 i njima sličnih automobila starih pet do deset godina pored vas prođe možda jedan ili dva nova mala gradska auta iz klase Twinga, Ayga, Hyundaija i10...
A vrijednost im je danas podjednaka, oko 100.000 kuna, plus-minus koja tisuća.
Eh da, Hrvati vole velike limuzine. Evo i konkretnog dokaza - samo u posljednjih pet i pol godina uvezeno je 14.085 VW Passata, 13.191 BMW serije 3 i 10.417 Audija A4! U 99 posto slučajeva s dizelskim motorima 2.0.
Istina, takvi automobili pružaj nemjerljivo više udobnosti, sigurniji su i brži, a uz malo nježniji pristup papučici gasa mogu iznimno malo trošiti, posebno na otvorenoj cesti.
Osim toga, zašto ne otvoreno priznati, voziti takvu limuzinu (ili karavan) jest i pitanje ega i dokazivanja “uspjeha u životu” (u hrvatskim prilikama, naravno) samome sebi, a puno puta još važnije – okolini.
Međutim, oprez!
Takvi automobili u inozemstvu (većina njih dolazi iz uvoza) u pravilu rade velike godišnje kilometraže i mnogima od njih se zato po dolasku u Hrvatsku kilometraža za potrebe daljnje prodaje “namješta” na niže. A to povlači pitanje mogućeg skorašnjeg troška zamjene turbine, filtra čađe (DPF), zamašnjaka ili brizgaljki, koji stoji i do 10.000 kuna, nerijetko i više.
Top 10 rabljenih limuzina do 100.000 kuna:
VOLKSWAGEN PASSAT (2015. godište) - Najtraženiji rabljeni svoje klase
Velika ponuda rabljenih primjeraka jedan je od indikatora i dobre potražnje za Passatom. Kupnjom rabljenog za cijenu novog Dacia Sandera mnogi ostvaruju svoje nekadašnje snove, jer kvalitetom izrade, tehnologijom i dizajnom ovaj model na vrlo visoku razinu diže vrline koje Passat desetljećima čine najtraženijim autom svoje klase. A bez obzira što vam preporučili, dizelski motori će za 99,9 posto kupaca uvijek biti zakon, među kojima se 2.0 TDI sa 150 KS pokazuje optimalnim. Ove godine se limuzina prestala proizvoditi, Passat dalje ide samo kao karavan.
PEUGEOT 508 (2017.) - Ljubav na drugi pogled
Pustite stare priče naših očeva i djedova o nepouzdanoj elektronici francuskih limuzina. Nekad bilo… Peugeot 508 pretposljednje generacije (2010.-2018.), dobra je, pouzdana i šarmantna limuzina, za koju preporučujemo dizelski 2.0 HDi (140 i 163 KS). Za 100 tisuća dobiva se redizajnirani model, oko 2017. godine.
MERCEDES C-KLASA (2012.) - Nije više samo za gastarbajtere
Mečka uvijek drži veću vrijednost, uostalom skuplja je od ostalih i kao nova, pa se za 100 tisuća može računati samo s desetak godina starim primjerkom, i to u najboljem slučaju. U pitanju je redizajn generacije W204 (2007.-2015.). Optimalni motor? Grub i robustan dizelski 2.1 u varijantama 200 CDI (136 KS) i 220 CDI (170 KS).
ŠKODA SUPERB (2015.) - Češki Mercedes? I više od toga...
Rabljeni Superb jako dobro drži cijenu i iznos od 100 tisuća dostatan je za aktualni model predstavljen 2015., ali samo za primjerke iz te, prve godine proizvodnje. Dokazao se kvalitetom i državničkom prostranošću na stražnjem sjedalu, izgleda jako dobro, a najbolje mu odgovara dizelski motor 2.0 TDI od 150 KS.
VOLVO S60 (2015.) - Za one koji traže odmak od klasike
Karizma iznadprosječno sigurnog i profinjenog auta desetljećima se veže uz Volvo, a isto vrijedi za pretposljednju generaciju S60 (2010.-2018.). Za naš pretpostavljeni iznos mogu se dobiti redizajnirani primjerci iz otprilike 2015. godine, a daleko najbolji motor je peterocilindarski 2.4 D5. I najskuplji, nažalost.
BMW SERIJA 3 (2014.) - Tiha patnja svakog tko za volanom želi biti cool
Što je s lancem, je li mijenjan? Najčešće je to prvo pitanje potencijalnog kupca upućeno prodavaču. Razlog? Dizelski 2.0 motori serije N47 (143 i 163 KS), koji su se u prvim godinama proizvodnje ugrađivali u F30 generaciju serije 3 (2011.-2018. godina), imali su boljku rastezanja i pucanja pogonskog lanca. Zato obavezno provjerite što je s time, inače vas čeka trošak zamjene od pet do sedam tisuća kuna. Inače, ova Trojka je odličan auto. Kvalitetan, vozan, prava je sportska limuzina. Dizelski motor 2.0d inače je jako dobar, a i izjava “vozim BMW” jako godi egu nekih vlasnika...
AUDI A4 (2013.) - Kvalitetan dugoprugaš, koristili ga i presretači
Dugovječan i kvalitetan, dobro podnosi velike kilometraže, a po osjećaju za volanom dobar je spoj sportskog osjećaja automobila BMW i gospodskog kakve nude Mercedesovi. Na tržištu rabljenih zato uživa visok ugled, što se ogleda i u držanju cijene, pa se za oko 100 tisuća kuna u najboljem slučaju može računati s 2013. godinom. Ova serija se inače proizvodila od 2007. do 2015., s redizajnom 2011. godine. Optimalnim se pokazao popularni dizelski motor 2.0 TDI u svojim umjerenijim, a dovoljno snažnim varijantama od 143, 150 i 163 KS.
RENAULT TALISMAN (2016.) - Apolon među limuzinama
Renaultove limuzine oduvijek imaju poseban dizajnerski gard, a Talisman je mnogima danas najljepša limuzina. Najveća mana mu je što nije njemački auto, inače bi razvalio na tržištu. Proizvodi se od 2015., a dizelaši 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 i 160 KS) zadovoljavaju većinu potreba. Prestao se proizvoditi ove godine.
OPEL INSIGNIA (2017.) - Konfekcija, ali dobra
Opel je desetljećima jedan od omiljenih automobila hrvatskih vozača, pa tako i Insignia. Ova generacija proizvodila se od 2008. do 2017. godine (redizajn je napravljen 2013.), a ima prihvatljivu cijenu. Preporučeni motor je naravno, dizelski 2.0 CDTI.
FORD MONDEO (2017.) - Prva liga iz drugog plana
Koliko je velik i udoban, Mondeo posljednje generacije (2014.-2022., s redizajnom 2019. godine) je isto toliko u očima hrvatskih vozača i potcijenjen. Nepravedno, moramo reći, jer to je kvalitetna i masivna limuzina, vozački dobro izoštrena. Najbolje mu odgovara dokazano dobar dizelski motor 2.0 TDCi (150 KS).