Prije devet mjeseci istražili smo i donijeli vam pregled najjeftinijih automobila na našem tržištu pod naslovom: "Donosimo listu 10 najjeftinijih auta u Hrvatskoj s cijenama i detaljima: Nema više auta ispod 12.000 eura". Koliko su se stvari od tada promijenile dovoljno sugerira naslov ovog novog članka.
Automobili su i tijekom ove godine drastično poskupili. Mnogi modeli na listi sada su skuplji, neki i više od 2000 eura, a to je posljedica izražene inflacije, kao i toga što su hrvatski zastupnici uvidjeli da za svoje aute mogu tražiti i mnogo više bez da se to značajno odrazi na prodaju.
Najjeftiniji automobil u Hrvatskoj, Dacia Sandero sada košta 14.400, što je 800 eura više nego u veljači ove godine, no još veći je skok cijene malog Hyundaija i10 koji je nakon redizajna poskupio 2610 eura (!) i tako izgubio epitet najjeftinijeg automobila u Hrvatskoj. Dva automobila poskupjeli su toliko da ih više ni nema na popisu deset najjeftinijih. To su Mitsubishi Space Star i Toyota Aygo X. No nije sve tako crno, neki automobili su ostali na istoj razini cijene, a jedan je čak dosta pojeftinio.
Kako trenutno izgleda top 10 najjeftinijih automobila u Hrvatskoj provjerite u nastavku. Svi automobili na listi su iz A ili B segmenta (mali gradski i gradski auti) i svi redom imaju slabašne benzinske motore, no dobra je vijest da je barem oprema kompletna. Skoro svi u seriji imaju klimu.
10. Suzuki Swift, 16.223 eura
83 KS, 4,7 l/100 km
Suzuki Swift je poskupio skoro 1600 eura i pao na začelje top 10. Ipak, još uvijek se radi o jednom od najboljih automobila na popisu najjeftinijih. Ima živahan benzinski motor, vrlo je štedljiv i solidan po ponudi prostora.
9. Dacia Sandero Stepway, 15.900 eura
91 KS, 5,5 l/100 km
Sandero Stepway je možda i najatraktivnija ponuda u top 10. Najsnažniji je, najprostraniji i najdojmljiviji auto na popisu. Odvojili smo ga od klasičnog Sandera jer se od njega znatno razlikuje, kako cijenom i opremom tako i karoserijskim ukrasima te udaljenosti od podloge što ga čini svojevrsnim malim SUV-om.
8. Suzuki Ignis, 15.671 eura
83 KS, 5,1 l/100 km
Mali Suzuki jedinstven je automobil u klasi malih gradskih jer se radi o pravom SUV-u, koji se čak nudi s pogonom na sve kotače. Osnovna verzija je ipak dosta skromnija, ima prednji pogon, no mnogo mjesta u unutrašnjosti za ovako minijaturan automobil. I Ignis je jako poskupio – skoro 1600 eura.
7. Kia Picanto, 15.399 eura
67 KS, 4,9 l/100 km
Najmanja Kia je jedan od automobila koji u devet mjeseci nije uopće poskupio. Skromnog motora i ponude prostora nije idealan izbor za one koji automobila traže više. Također, osjetno je skuplji od mehaničkog blizanca, Hyundaija i10.
6. Hyundai i20, 15.290 eura
84 KS, 5,2 l/100 km
Uz Sandero Stepway ovo je drugi najveći automobil u top 10. Pripada gradskoj klasi i pruža vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog, dobru ponudu prostora i motor solidne snage koji je uz to još i dosta štedljiv. Pohvalno je što u devet mjeseci gotovo nije poskupio, razlika je samo 40 eura.
5. Renault Twingo, 14.990 eura
65 KS, 5,1 l/100 km
Najslabiji i jedan od najmanjih automobila u top 10. Ne tako davno bio je i najjeftiniji u Hrvatskoj što se promijenilo nakon što je Renault izbacio osnovne razine opreme i ostavio samo jednu bogatu. Auto u seriji zato ima automatsku klimu. S druge strane, ovo je najslabiji, najmanje prostran i jedan od najmanjih auta u Top 10. U 9 mjeseci poskupio je okruglih 500 eura, što je još umjereno u odnosu na neke konkurente.
4. Fiat Panda, 14.984 eura
70 KS, 5,5 l/100 km
Neuništivi Talijan je automobil "u ozbiljnim godinama". Uskoro stiže nasljednik, no "stara Panda" još uvijek može nadmašiti neke konkurente solidnom prostranošću i zabavnom vožnjom. U devet mjeseci čak je i pojeftinio – za 11 eura.
3. Citroen C3, 14.900 eura
83 KS, 5,4 l/100 km
Automobil je pred krajem svoje karijere, pa je Citroën dosta snizio njegovu cijenu. Do sada nije bio čest gost top 10 najjeftinijih, a sada se probio na 3 mjesto! Vrlo dobar odnos uloženog i dobivenog sa živahnim motorom, dosta prostora i dovoljno opreme.
2. Hyundai i10, 14.790 eura
67 KS, 4,8 l/100 km
Nakon blagog redizajna cijena mu je poletjela u nebo. Poskupio je čak 2610 eura. Najmanji Hyundai je tako izgubio titulu najjeftinijeg auta u Hrvatskoj. Ima slabašan benzinski motor, no vrlo je štedljiv i solidno prostran za svoje dimenzije.
1. Dacia Sandero, 14.400 eura
91 KS, 5,3 l/100 km
Dacia se vratila na tron top liste najjeftinijih automobila u Hrvatskoj. No samo uvjetno. Naime, osnovna verzija, za razliku od svih drugih modela u top 10, nema klimu, za nju je potrebno nadoplatiti 450 eura. Ako taj iznos dodamo na cijenu ispada da je Dacia 60 eura skuplja od Hyundaija i10. No kao takva pruža mnogo više mjesta i mnogo snažniji motor te je i dalje broj jedan po odnosu uloženo-dobiveno. U odnosu na veljaču je poskupila 900 eura.