SVE SE ZATVARA...

Svi odlaze: Ova je europska zemlja nekad bila lider u svijetu po broju proizvedenih auta po stanovniku

Sada će i tvornica Audija biti dodana na depresivni popis automobilske industrije koja je nestala u ovoj državi posljednjih desetljeća

Tvrornica Audija u Belgiji

 Audi Media

Budućnost automobilske industrije u Belgiji danas je više nego ikad na kocki jer je tvornica Audija u mjestu Forestu u velikoj opasnosti od zatvaranja. Proizvodnja modela Q8 e-trona uskoro će prestati i ugroženo je 3000 radnih mjesta.

Iako Belgija nakon Drugog svjetskog rata više nije imala vlastitu marku automobila, zbog svog središnjeg položaja i neposredne blizine četiri velike morske luke i dalje je bila atraktivno mjesto za proizvodnju.

S 1,2 milijuna proizvedenih automobila godišnje, Belgija je krajem 1990-ih čak bila svjetski lider u proizvodnji automobila po glavi stanovnika. Ali nakon zatvaranja tvornice Renaulta u Vilvoordeu (1997.), zatvaranja obje Opelove tvornice u Antwerpenu (1988. i 2010.), zatvaranja tvornice Forda u Genku (2014.) i nedavnog bankrota proizvođača autobusa Van Hool u Mechelenu, nekada cvjetajuća industrija se pretvorila u sjenu svoje nekadašnje veličine.

image

Tvrornica Audija u Belgiji

Audi Media

Time je jedan od glavnih stupova belgijskog gospodarstva u proteklih trideset i pet godina desetkovan dio po dio i više je od 45.000 zaposlenika dobilo otkaze.

To su strašne posljedice, čak i ne uzimajući u obzir domino efekt na dobavljače, jer je i taj sektor gotovo potpuno izbrisan u Belgiji. Sve vodeće marke automobila imale su nekakav pogon za sklapanje u Belgiji u nekom trenutku, a dolazili su zbog bonusa na porezne olakšice. Kada su početkom 1970-ih nacionalna carinska pravila usklađena unutar EU-a, nestala je i primarna bonus prednost proizvodnje automobila u Belgiji.

image

Tvrornica Audija u Belgiji

Audi Media

Brutalan udarac koji je tvornica Renaulta u Vilvoordeu pretrpjela od svoje matične tvrtke krajem prošlog stoljeća često se doživljava kao početak krize belgijske auto industrije, no zapravo je pad zapravo započeo mnogo ranije. U 1970-ima oko 10.000 radnih mjesta izgubljeno je zatvaranjem belgijske podružnice Citroëna u Bruxellesu i posrnule podružnice British Leylanda u Seneffeu u Valoniji.

Još nakon tijekom Drugog svjetskog rata ugašene su stotine belgijskih marki, između ostalih Minerva, FN, Gillet, Imperia, Excelsior, Germain...

image

Tvrornica Audija u Belgiji

Audi Media

Sada kada će i tvornica Audija na južnom rubu Bruxellesa vjerojatno biti dodana na depresivni popis belgijske automobilske industrijske baštine koja je morala zatvoriti svoja vrata u posljednjim desetljećima, tvornica Volva u Gentu sada ostat će jedina preživjela u državi koja ima dugu i bogatu tradiciju u proizvodnji automobila.

I Volvo Cars Ghent zapravo ostvaruje dobit, a vjerojatno je povećanje proizvodnje zbog uvoznih carina na električne automobile iz Kine. Ne treba posebno isticati da je jedan razlog za preživljavanje i perspektivu ove tvornice činjenica da je vlasnik marke koja se u njoj proizvodi zapravo iz Kine.

image

Tvrornica Audija u Belgiji

Audi Media

Primjer Belgije jako dobro oslikava stanje europske automobilske industrije, a sada kada Volkswagen najavljuje otpuštanja i zatvaranje tvornica u svojoj matičnoj Njemačkoj, možemo biti potpuno sigurni da je "vrag uzeo šalu". Crni su se oblaci nadvili nad europsku automobilsku industriju, a izgledi za budućnost nikada nisu bili tako loši.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 19:33