postaje standard

Svi novi će ovo obavezno morati imati: Najvažnije promjene u automobilima od iduće godine

Dolaze crna kutija, upozorenje za prekoračenje brzine, priprema za ugradnju imobilizatora za alkoholizirane vozače...

Novi automobili, ilustracija

 Profimedia

Za kupce novih automobila u idućoj će se godini promijeniti dota toga, a mi vam u nastavku donosimo najvažnije novitete u kratkom pregledu. Napominjemo da će sve ovo biti obaveza samo za nove modele koji će biti predstavljeni od iduće godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sustave morati uvesti prilikom idućeg redizajna ili predstavljanja novog modela.

image

"Crna kutija", ilustracija

Bosch

Crna kutija

Event Data Recorder (EDR) je uređaj ugrađen u vozila koji bilježi podatke. Slično crnoj kutiji u zrakoplovu, iz EDR se mogu izvući važni podaci nakon nesreće. Podaci se spremaju samo u slučaju nesreće i to samo kratko vrijeme od pet sekundi prije i 0,3 sekunde nakon sudara. Podaci mogu biti korisni za rekonstrukciju nesreće ili za daljnji razvoj sigurnosti vozila. "Crna kutija" će od srpnja 2024. biti obavezna za sva nova vozila razreda M1 (osobna vozila) i N1 (gospodarska vozila do 3,5 tone). Za sada se ne zna hoće li policija i osiguranja na zahtjev dobivati podatke iz ovih sustava i za to je potrebno prilagoditi lokalno zakonodavstvo svake EU države.

image

Speed Limiter lampica, ilustracija

Stephen Davies/Alamy/Alamy/Profimedia

Obavezno upozorenje za prekoračenje brzine

Pored dosadašnjih obaveznih sustava za pomoć u vožnji, svi novi modeli će od srpnja iduće godine morati imati neke nove. Najkontroverzniji od njih je "inteligentni asistent za brzinu". Radi se o sustavu koji čita znakove ograničenja brzine i vozača putem vizualnog i zvučnog signala upozorava kada je tu brzinu prekoračio. Sustav će se moći isključiti, no svaki puta kada iznova upalite automobil on će biti aktivan i morat ćete ga ponovo isključiti ako ne želite da "vas smeta".

image

Kočenje u nuždi, ilustracija

Mercedes

Ostali sustavi za pomoć u vožnji

Od srpnja iduće godine svi novi modeli morat će imati svjetlosne signale koji se aktiviraju prilikom naglog kočenja u nuždi, sustav za pomoć pri vožnji unatrag, autonomne sustave pomoći pri kočenju u nuždi, upozorenje za napuštanje voznog traka, sustav upozorenja na budnost vozača i pripremu za ugradnju imobilizatora u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola. To ne znači da će automobili serijski biti opremljeni imobilizatorom, već će ga biti jednostavno ugraditi u državama gdje zakonodavci dopuštaju njegovo korištenje kod ranijih prekršitelja koji su uhvaćeni u vožnji pod utjecajem alkohola.

image

Euro 6e, ilustracija

ADAC

Euro 6e standard emisija štetnih tvari

Dok Euro 7 standard ne stupi na snagu, Europska komisija je pokrenula daljnje ažuriranje Euro 6 standarda emisija: Euro 6e. Bit će obvezan za sve nove automobile od 1. rujna 2024. i predviđa daljnju prilagodbu mjerenja, ali ne i strože norme. Osobni automobili koji ispunjavaju te zahtjeve dobit će u registracijskim dokumentima unos "Euro 6e". Automobili s prethodnim standardom emisija Euro 6d mogu se registrirati do 31. kolovoza 2024. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 00:35