Nije sasvim auto, a nije sasvim ni Opel. Mali, simpatično dizajnirani Rocks za kojim se ljudi na cesti okreću kamo god pošli, naime, plod je suradnje PSA grupacije s Altranom, tvrtkom specijaliziranom za istraživanje i razvoj, koja je prema narudžbi pariškog konzorcija samostalno projektirala laki četverocikl za urbanu primjenu.
Na gotov proizvod svoju značku prvi je stavio Citroen (Ami), a naknadno su mu se pridružili Fiat (Topolino) i Opel, koji je svoju izvedenicu nazvao Rocks.
Puni naziv Rocksovog homologacijskog razreda s nemalo šarma glasi L6e-BP, a priručno bi ga se moglo nazvati mikro-automobilom. Kao takav nije novost na hrvatskom tržištu, jer francuski div u sektoru sićušnih vozila Aixam svoje lokalno zastupništvo ima već preko 10 godina.
Ciljana publika?
Maloljetnici koji su uz dozvolu za moped takvim prometalom mogu upravljati s navršenih 15, ali i stasali vozači koji su se od svoje B kategorije privremeno odvojili zbog loše navike vožnje pod utjecajem maligana. Rocks s električnim pogonom donosi i ekološku komponentu, pa cilja i osviještene pojedince čija dnevna migracija ne premašuje deklarirani doseg od 75 km.
Za upravljačem simpatičnog, svega 241 cm dugačkog Rocksa vozač se brzo snađe - sve funkcije sažete su u tek sedam tipki. Na raspolaganju su tri koje provode motor kroz načine rada Drive, Neutral i Reverse, potom tri za pokretanje ventilacije vjetrobrana i grijanja te aktivaciju sva četiri žmigavca.
Pritisak na posljednju, sedmu, nagrađen je oglašavanjem simpatične trube, a kako je unutrašnjost akustična poput bubnja, truba kao da je glasnija unutra nego vani. Koriste se dva ključa, jedan za otključavanje vrata, drugi za pripremu vozila na pokret.
Masa od 471 kg popriličan je adut, jer dozvoljava da Rocks bude pokretan Valeovim motor-generatorom kojeg Opel inače ugrađuje u osobne automobile u funkciji elektropokretača. Tek malen unos na volanu rezultirat će značajnim bočnim ubrzanjem, a u kombinaciji s preciznom kalibracijom desne papučice koja rukovodi fazama ubrzanja i generatorskog kočenja, Rocks mami na savladavanje minijaturnih kružnih tokova.
Treba pritom znati da Rocks nema klasične stabilizatore, pa se u sprečavanju naginjanja oslanja na nešto tvrđe opruge, ali takav postav pristaje njegovom vižljastom, pomalo frenetičnom karakteru.
Zabava u vožnji, međutim, traje sve dok se biraju prikladne prometnice, jer s maksimalnom brzinom od 45 km/h vožnja na bržim gradskim avenijama nije najugodnija, posebice kad iza sebe u retrovizorima ugledate nervoznog vozača kamiona.
Ovaj problem mogla bi, međutim, riješiti snažnija izvedba u razredu L7 (maksimalne brzine do 90 km/h).
Neovisno o infrastrukturi i korištenom adapteru, ovaj se električni mališan baš uvijek puni snagom od 1,8 kW, a praznoj će litij-ionskoj bateriji kapaciteta 5,5 kWh (usporedbe radi, ona kod Opel Corse broji 50 kWh) za potpuno punjenje trebati predah od nekih četiri sata.
Serijski stiže s priključkom za kućnu utičnicu i kabelom vješto skrivenim u pragu suvozačkih vrata. Praktičnost smanjuje što Rocks ne nudi oprugu koja bi pomogla da kabel nakon uporabe sam otpuže nazad, kao što je slučaj kod usisavača, već ga je potrebno vraćati na ruke. Tko, međutim, želi koristiti javne punjače, trebat će doplatiti 323 eura za adapter Tip 2.
Cijena?
Rocks se nudi od 9900 eura (izvedba Electric), što baš nije mali iznos. Posebice kad se zna da se za malo više novca nude i pravi automobili, s kudikamo dužim popisom serijske opreme, koji možda nemaju toliko šarma, ali zato imaju ABS i zračne jastuke, klimu...
Pa i mogućnost vožnje po autocesti. Rocks, s druge strane, od sigurnosne opreme ima tek pojas u tri točke, pa mu dignitet uvelike spašava to što je, kao svaki četverocikl, izuzet od Euro NCAP testiranja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....