preskup eksperiment

Strategija koja označava odmak od eko trendova: Ovo je posljednja sezona hibridnog pogona u WRC-u

Odluka dolazi zbog visokih troškova hibridne tehnologije i nedostatak interesa novih proizvođača

WRC Croatia Rally 2023., ilustracija

 Goran Mehkek/CROPIX

Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) doživljava značajnu promjenu u svojoj sportskoj, tehničkoj i komercijalnoj strategiji. Federacija automobilskog sporta (FIA) i promotorska organizacija WRC-a odlučili su odustati od hibridizacije svojih vozila ‘Rally1‘, stavljajući profitabilnost ispred održivosti.

Ova odluka dolazi kao odgovor na visoke troškove hibridne tehnologije i nedostatak interesa novih proizvođača, što je rezultiralo ograničenjem trajanja hibridne ere na samo tri godine, unatoč prvotnim planovima od pet godina.

image

Elfyn EVANS, Toyota Gazoo

DPPI via AFP

Umjesto usvajanja električne ili vodikove tehnologije, WRC se vraća korištenju 1.6 turbo motora s unutarnjim izgaranjem, koji će biti napajan 100 posto održivim gorivom.

Ova promjena omogućit će smanjenje troškova izrade ‘Rally1‘ vozila za otprilike 150.000 eura po jedinici, zahvaljujući eliminaciji hibridnog sustava. Međutim, iako se očekuje smanjenje troškova, strategija se suočava s kritikama zbog udaljavanja od globalnih trendova u automobilskoj industriji prema više održivim tehnologijama.

U 2025. godini, tako će sva ‘Rally1‘ vozila bit će opremljena isključivo ovom ne-hibridnom konfiguracijom, označavajući kraj kratkotrajne hibridne ere u WRC-u. Ova odluka nije samo financijska; ona također implicira promjenu u tehničkoj regulativi, uključujući smanjenje veličine restriktora zraka i pojednostavnjivanje aerodinamike vozila kako bi postala jednostavnija i ekonomičnija.

image

Kumrovec, 230423.
Brzinski ispit cetvrtog dana 3. WRC Croatia Rally-a
Na fotografiji: Katsuta, Johnston.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Unatoč naporima za smanjenje troškova, trenutni proizvođači WRC-a - Toyota, Hyundai, i Ford - ostaju jedini sudionici u vrhunskoj klasi, bez privlačenja novih marki hibridnom tehnologijom.

S obzirom na to, WRC se mora suočiti s izazovom održavanja svoje relevantnosti i privlačnosti, ne samo za proizvođače, već i za publiku, u svjetlu ovih promjena.

Ova strategija možda označava odmak od trenutnih trendova u automobilskoj industriji, ali također predstavlja priliku za WRC da ponovno definira svoj identitet, oslanjajući se na provjerene tehnologije i fokusirajući se na ono što čini reli jedinstvenim i uzbudljivim sportom.

image

WRC Croatia Rally, ilustracija

CROPIX

Kako se svijet automobilizma razvija, WRC istražuje svoj put, prilagođavajući se potrebama svojih sudionika dok istovremeno pokušava zadržati svoj duh avanture i izazova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 21:15