Blizu 600.000 primjeraka prodano je diljem svijeta od 2013., kad se Peugeotov mali crossover pojavio na tržištu. Hvale vrijedna je to brojka, jer izboriti se za svakog kupca u trenutno najpopularnijem segmentu na europskom tržištu nije nimalo lak zadatak. Mazda CX-3, Opel Mokka, Renault Captur, Nissan Juke... samo su neki od njegovih goropadnih suparnika, a kako bi i dalje ostao u fokusu interesa kupaca, Peugeot ga sad na tržište pušta umivenog lica, a novosti nudi i ispod lima.
No, krenimo s izgledom: zahvaljujući novoj reljefno oblikovanoj velikoj prednjoj masci i sportskije oblikovanom prednjem braniku, 2008 djeluje bitno dinamičnije i robusnije od elegantnog prethodnika. Novost na vanjskom izgledu su i plastične zaštite blatobrana i bočnih stranica te stražnja svjetla sa 3D efektom i tamnom pozadinom.
Isprobali smo izvedbu s novim paketom opreme GT Line (uz postojeće Access, Active, Allure), koji donosi još više luksuza i sportskog dojma (17-colni alu-naplaci izvedeni su u tamnom satenskom laku, a brojni serijski kromirani detalji zamijenjeni su tamno lakiranim). Sportski stil nastavlja se i u unutrašnjosti, koja nije doživjela bitne promjene. I dosad je bila izvedena od kvalitetnih materijala i uzorno sklopljena s malenim karakterističnim upravljačem i 7-inčnim zaslonom na kojem se dodirom upravlja brojnim funkcijama, a novost je povezivost sustava s pametnim telefonima već od osnovne opreme Access.
Prednja sjedala nude odličnu podršku za bedra i ramena, straga će se također udobno prevesti dvoje odraslih ili troje djece, dok je prtljažnik s osnovnih 410 litara za svaku pohvalu (a preklapanjem sjedala u nekoliko položaja može narasti do čak 1400 litara). Po prvi put u 2008 je ugrađen 1,2-litreni Puretech turbobenzinac sa 130 KS koji radi neprimjetno i bez vibracija u vožnji, puno pokazuje kako u gradu tako i na autocesti, no na strmijim usponima ipak traži više rada s mjenjačem koji će se u ponudi naći nešto kasnije. U vožnji nam se ipak više svidio dizelski 1.6 BlueHDi četverocilindraš sa 100 KS, koji pruža solidne performance, ljepše razvija snagu kod međuubrzanja, a 5-stupanjski ručni mjenjač je dobro pogođenih omjera. Usto, iznenadio nas je i iznimno niskom prosječnom potrošnjom od tek 4,6 litara.
Premda bi oprema GT Line to mogla sugerirati, novi 2008 je s mekše podešenim ovjesom i dalje orijentiran na udobniju svakodnevnu, a ne sportski orijentiranu vožnju. Uz bolje pakete opreme dostupan je i vrlo koristan Grip Control sustav prilagođenog prianjanja na raznim podlogama, a tu su i kamera za vožnju unatrag i Active City Brake kočnica za opasnost te sustav za pomoć pri parkiranju Park Assist, prave rijetkosti u segmentu. Osvježeni 2008 na hrvatsko tržište stiže krajem lipnja sa 1.2 PureTech benzincem od 82 i 110 KS, 1,6-litrenim BlueHDi dizelašem sa 75, 100 i 120 KS (svi s ručnim i automatskim mjenjačima). Cijene kreću od 116.292 kune za benzinski model, dok osnovni dizelaš starta sa 124.583 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....