WRC CROATIA RALLY

Spektakularan start: Kalle izletio već u prvom ‘brzincu‘, naš Viliam Prodan u potrazi za turbinom

Snimke nesreće vodećeg u poretku za Svjetsko prvenstvo u trenu su preko društvenih mreža obišle automobilistički svijet
Neuville Thierry
 DPPI via AFP

Nakon svečane ceremonije otvaranja Croatia rallyja, Thierry Neuville nije odmah napustio servisni park. Belgijac je nakratko zamijenio svoje mehaničare i sa suvozačem Martijnom Wydaegheom trenirao zamjenu guma. Srećom za njega, na jutarnjim brzincima nije imao problema s gumama.

Upravo suprotno, Belgijac je pogodio s izborom guma i briljantno odradio prvi krug prve etape, upisavši najbolje vrijeme na tri od četiri ispita. Jedina dionica na kojoj Belgijac nije bio najbrži bio je 10,1 km dug brzinac Jaškovo - Mali Modruš Potok, na kojem su Elfyn Evans i Sebastien Ogier bili su raspoloženiji, s identičnim vremenom (5:32,3).

image
Thierry Neuville
AFP


Dominacija Neuvillea

- Pristojno smo odradili prvi krug. Dali smo najbolje od sebe, ali dva posljednja brzinca bila su zaista skliska. Bilo je nekih zaista iznenađujućih promjena u prianjanju guma za podlogu. Grip koji pruža cesta na momente se dramatično mijenja, ali uvjeti bi trebali biti manje-više jednaki za sve, izjavio je Neuville nakon četvrtog brzinca.

image
Kalle Rovanpera, sudar, WRC
wrc.com


Početak relija obilježilo je izlijetanje Kallea Rovanperäa. Dojučer vodeći vozač prvenstva, na prvom ispitu nakon nepunih 5 kilometara "iscurio" je u jednom desnom zavoju i završio duboko u šumi. Premda je izgledalo dramatično, Rovanperä i suvozač Jonne Halttunen iz zgužvanog automobila izašli su bez ozljeda. Bio je to kraj natjecanja za mladog Finca koji bi se, ako uspiju izvući njegov Yaris, a suci ocijene da nije oštećen zaštitni kavez, mogao vratiti u utrku, ali obrana vodeće pozicije u ukupnom redoslijedu za 20-godišnjeg Finca definitivno je završila.

image
Gus Greensmith
AFP


Na sljedećem ispitu utrka je završila i za hrvatsku posadu Viliam Prodan/Zoran Raštegorac. Dvojac od kojeg se u rezultatskom smislu najviše očekivalo na Croatia rallyju, stao je zbog tehničkih problema. -
- Ostali smo bez turbo punjača, kratko je pojasnio svoje odustajanje Prodan.
- Na drugom brzincu aktivirao se sigurnosni program i jednostavno nije više bilo snage u motoru. Kada smo se vratili u servis, vrlo brzo potvrdile su se naše najcrnje sumnje. Šteta, izgledalo je dobro, i sada smo u potrazi za novom turbinom. Uspijemo li je pronaći, možda bismo se mogli vratiti u utrku, ali to definitivno nije ono čemu sam se nadao na ovoj utrci, izjavio je Prodan, koji je prvi brzinac završio na 49. mjestu u generalnom redoslijedu, kao najbolji od hrvatskih predstavnika.

image
Pierre-Louis Loubet
AFP


Japanac promašio zavoj

Odustajanjem Rovanperäe, prvu startnu poziciju preuzeo je Neuville, koji je nakon četiri jutarnja brzinca stekao prednost od 7,3 sekunde ispred drugoplasiranog Evansa, te 12,3 u odnosu na Ogiera, koji je napravio nekoliko pogrešaka, osobito na četvrtom ispitu. Poput ostalih vozača, i aktualni prvak nakon svakog brzinca govorio je o skliskom asfaltu, ali Ogier je vremenski zaostatak pripisao svojim pogreškama i najavio nastavak bitke za sam vrh.

image
Croatia Rally


Dvostruko veći zaostatak za vodećim Neuvilleom nakon četiri ispita stekao je Ott Tanak. Estonac je na najdužem brzincu prve etape (20 km, Kostanjevac - Petruš Vrh) izgubio 16 sekundi, ali za to nije okrivio automobil ni gume. U sljedećem je uspio donekle nadoknaditi zaostatak, a onda se požalio da na putu do četvrtog, ujedno i najbržeg, ispita dana "nije mogao postići da guma proradi" i uslijedio je novi pad na preko 25 sekundi u odnosu na momčadskog kolegu Neuvillea.

image
Pierre-Louis Loubet
AFP


Četvrti brzinac je bio problematičan za Japanca Takamota Katsutu koji je u jednom trenutku "krivo skrenuo".
- Možda nisam razumio poruke suvozača ili bilješke o tempu nisu bile najbolje. Zavoj je došao vrlo brzo i zakočili smo prekasno.
Odustajanjem Prodana, u ukupnom redoslijedu najbolje plasirana naša nakon četiri brzinca bila je posada Krešimir i Dora Ravenščak.
- Zasad je sve u redu, ali utrka je tek počela. Idemo oprezno, jer ovo je maraton, i treba rasporediti snage, ističe Krešimir.
- Brzinci su zahtjevni, i trebat će još puno raditi da bi se došlo do cilja, ali zasad sam zadovoljan kako nam ide. q


REZULTATI (4/20)
1. Thierry Neuville (Hyundai i20) 27:47.9
2. Elfyn Evans (Toyota Yaris) +7.3
3. Sebastian Ogier (Toyota Yaris) +12.3
4. Ott Tänak (Hyundai i20) +25.3
5. Craig Breen (Hyundai i20) +33.4
48. Krešo Ravenščak (F. Fiesta) +8:48.4
52. Željko Magličić (Ford Fiesta) +9:21.0
55. Martin Ravenščak (F. Fiesta)+9:33.0
56. M. Butorac (Peugeot 208) +9.56.2
57. Ivica Sladić (Ford Fiesta) +10.52.4
-. Vilim Prodan (Ford Fiesta) meh. kvar

subota, 24. TRAVNJA
BI 9 Mali Lipovec - Grdanjci 1 8:29
BI 10 Strojdraga - Gornja Vas 1 9:17
BI 11 Krašić - Vrškovac 1 10:10
BI 12 Vinski Vrh - Duga Resa 1 11:08
BI 13 Mali Lipovec - Grdanjci 2 14:29
BI 14 Strojdraga - Gornja Vas 2 15:17
BI 15 Krašić - Vrškovac 2 16:10
BI 16 Vinski Vrh - Duga Resa 2 17:08

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 01:14