Odluka američkog rent a car giganta Hertz da u svoju flotu uvrsti velik broj električnih vozila pokazala se velikim promašajem. Zbog debakla, direktor Hertza je ove godine odstupio dok je tvrtka otkazala mnoge narudžbe i odlučila se riješiti većine svojih električnih automobila jer im se ne isplate zbog skupog održavanja i brzog gubitka vrijednosti.
Pad vrijednosti pri preprodaji vrlo je loš za rent a car tvrtku poput Hertza, koja ima ogromne količine kapitala vezane za amortiziranu imovinu, odnosno svoje "islužene" automobile. Ali ta ista amortizacija može biti blagodat za bilo koga tko želi kupiti rabljeno električno vozilo.
Dobar primjer za to koliko brzo električni auti gube vrijednost je Subaru Solterra, zapravo Subaruov "blizanac" Toyote bZ4X. U trenutku pisanja ovog teksta Hertz je na svojim stranicama kupcima nudio 27 Solterra iz 2023. godine koje su se uglavnom prodavale za 50 do 60 posto manje cijene od novih vozila.
Najjeftiniji auto u ponudi je bila Solterra Premium s početnom opremom i 83.100 kilometara za 16.837 dolara. To je gotovo 30.000 dolara jeftinije od cijene novog automobila koja u SAD-u iznosi 46.320 dolara i nevjerojatno jeftino u odnosu na cijenu osnovne Solterre u Hrvatskoj koja iznosi 63.255 eura, piše portal Insideevs.
Još nekoliko primjeraka Hertz nudi za manje od 20.000 dolara, a ostatak uglavnom za iznose između 20 i 25 tisuća dolara. Doduše, svi oni imaju pristojnu kilometražu, pogotovo za vozila stara manje od dvije godine. No čak i vozila koja su prešla samo malo više od 10.000 kilometara nude se za još uvijek jeftinih 27.000 dolara.
Postoji mnogo čimbenika koji su utjecali na velik pad cijena rabljenih električnih vozila. Učestale i velika smanjenja cijena koje je Tesla provodila tijekom 2023. imala su utjecaj na vrijednost rabljenih Tesla i ostatak tržišta električnih vozila. Također, sveukupna potražnja za električnim automobilima jednostavno nije tako velika kao što je nekad bila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....