Automobili uobičajenog kompaktnog formata, kolokvijalno zvani Golf-klasa, tradicionalno su među tržišno najzastupljenijima na hrvatskom, ali i cijelom europskom tržištu. Dobro su pogođen kompromis svega što većina ljudi očekuje od svog automobila, s jedne strane potrebne veličine i praktičnosti, a s druge prikladnog kapaciteta motora, ekonomičnosti održavanja i naravno, nabavne cijene.
Čak i danas kad su na većini tržišta EU pa tako i našem najtraženiji SUV i crossover model raznih formata, kompakti i dalje uspješno odolijevaju te i dalje imaju svoj krug pragmatičnih kupaca.
Kompakti i dalje igraju važnu ulogu i naznaka njihova eventualnog nestajanja jednostavno nema (u Hrvatskoj su u 2022. uzeli 18 posto udjela).
Simbol klase je, naravno, Golf. Najprodavaniji je njemački automobil, iako mu u posljednje vrijeme, a naročito od dolaska osme generacije, ugled i na uvijek naklonom hrvatskom tržištu lagano kopni, pa se ponekad čini da je njegov kult danas jači u konkurenciji rabljenih nego novih automobila. Kakvo je trenutno stanje s cijenama u kompaktnoj klasi i kojih je 10 najpovoljnijih automobila kada su u pitanju početne verzije može se vidjeti u našem pregledu, malom vodiču za kupnju.
1. Hyundai i30 1.5 DPi
18.220 eura
Najjeftiniji u kompaktnoj klasi. Ovo je treća generacija iz 2016. i modernizirana 2020. godine, a ima uglađen atmosferski 4-cilindarski benzinac s dva sistema ubrizgavanja, ovisno o okretajima
Cilindri: 4 • Snaga: 110 KS • Moment: 144 Nm • Oprema: Comfort • Dužina: 434 cm • Prtljažnik: 395 litara • Brzina: 187 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 5 god/bez km ograničenja
2. Kia Ceed 1.0 T-GDI
19.700 eura
Kia Ceed, kao i Hyundai i30, odvajkada uživa status pouzdanog i izdržljivog obiteljskog automobila. Treća generacija u prodaji je od 2018., redizajnirana je 2021. i ima živahan turbobenzinski motor
Cilindri: 3 • Snaga: 100 KS • Moment: 172 Nm • Oprema: LX Fun • Dužina 431 cm • Prtljažnik: 395 litara • Brzina: 183 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 7 god/150.000 km
3. Fiat Tipo 1.0 GSE T3
21.490 eura
Na tržištu je od 2016., a obnovljen 2021., od kada daje osjetno bolji osjećaj kvalitete i ima odličan mali turbomotor, ali šteta što mjenjač ima samo 5 brzina. Prtljažnik je među najvećima
Cilindri: 3 • Snaga: 100 KS • Moment: 190 Nm • Oprema: Monotrim • Dužina: 437 cm • Prtljažnik: 440 litara • Brzina: 192 km/h • Mjenjač: 5 brzina • Jamstvo: 5 god/120.000 km
4. Seat Leon 1.0 EcoTSI
22.410 eura
Prostran i kvalitetan, često zvan i španjolskim Golfom s kojim već generacijama dijeli tehnologiju i standarde kvalitete, Leon ima i dobru cijenu. Auto je koji po svemu zaslužuje svaku pažnju
Cilindri: 3 • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Style • Dužina: 437 cm • Prtljažnik: 380 litara • Brzina 197 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 6 god/150.000 km
5. Citroen C4 1.2 PureTech
23.830 eura
Nova generacija iz 2020. godine ima blago povišenu platformu, čime je zagazila u blage crossoverske vode. Jedini ima hidraulične graničnike amortizera pa vrlo udobno i mekano guta lošu cestu
Cilindri: 3 • Snaga: 102 KS • Moment: 205 Nm • Oprema Feel • Dužina: 436 cm • Prtljažnik: 380 litara • Brzina: 184 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 5 god/100.000 km
6. Opel Astra 1.2 Turbo
24.700 eura
Šesta generacija uvedena krajem 2021. kombinira moderne linije s prepoznatljivim Opelovim retro detaljima. Tehnologiju dijeli s Peugeotom 308 i Citroenom C4, ali na vlastitim postavkama
Cilindri: 3 • Snaga: 110 KS • Moment: 205 Nm • Oprema: Edition • Dužina: 437 cm • Prtljažnik: 422 litre • Brzina: 199 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 5 god/100.000 km
7. Mazda 3 2.0 e-Skyactive-G
24.835 eura
Mazda ima 4-cilindarski atmosferski motor 2.0, najveći među najdostupnijim kompaktima, a jedini je blagohibridni. Na tržištu je od 2019., izgleda kao skulptura u pokretu, a ima dobru cijenu
Cilindri: 4 • Snaga: 122 KS • Moment: 213 Nm • Oprema: bez naziva • Dužina: 446 cm • Prtljažnik: 334 litre • Brzina: 197 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 6 god/150.000 km
8. Ford Focus 1.0 EcoBoost
25.200 eura
Focus slovi kao izraziti vozački auto, s izvrsnim ovjesom i preciznim mjenjačem. I 3-cilindarski turbomotor ovjenčan je mnoštvom nagrada. Na tržištu je od 2018., a friško redizajniran 2022. godine
Cilindri: 3 • Snaga: 125 KS • Moment: 170 Nm • Oprema: Titanium • Dužina: 439 cm • Prtljažnik: 392 litre • Brzina: 200 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 5 god/150.000 km
9. VW Golf 1.0 TSI
25.500 eura
Osma generacija jedne od legendi auto industrije, uvedena u prodaju 2020., donijela je otklon od klasičnog Volkswagenova dizajna, ali je zadržala masivnost. Motor? Dobar 3-cilindarski turbo
Cilindri: 3 • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Life • Dužina: 430 cm • Prtljažnik: 381 litra • Brzina: 202 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 6 god/150.000 km
10. Peugeot 308 1.2 PureTech
25.790 eura
Peugeotovi automobili slove kao jedni od dizajnerski najatraktivnijih, a novi 308, na tržištu od 2021., nastavlja u tom stilu. Motor je isti kao u C4 i Astri, ali u osnovnoj verziji dosta jači
Cilindri: 3 • Snaga: 130 KS • Moment: 230 Nm • Oprema: Active Business • Dužina: 437 cm • Prtljažnik: 412 litara • Brzina: 210 km/h • Mjenjač: 6 brzina • Jamstvo: 5 god/100.000 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....