Kalifornija je od Dakara u Africi udaljena onoliko koliko je moguće na ovom planetu, ali upravo tamo će Porsche predstaviti svoj dugo očekivani terenski 911, tijekom sajma automobila u Los Angelesu 16. studenog.
Inspiriran i nazvan po Porscheovoj revolucionarnoj pobjedi 1984. na poznatom reliju Pariz-Dakar s posebno modificiranom 911 Carrerom (Porsche 953) s pogonom na sva četiri kotača, 911 Dakar ima ovjes podesive visine koji mu pomaže u prelasku preko neravnog terena.
Porsche za sada ostaje škrt o tehničkim specifikacijama novog modela - poznati su samo rezultati iscrpljujućih terenskih testova kojima su prototipi bili podvrgnuti u svim uvjetima, od pijeska do snijega. Generalni voditelj projekta Achim Lamparter tvrdi da je razvojni tim prešao više od 500.000 kilometara, uključujući 10.000 van ceste.
Neki od tih kilometara prijeđeni su u Dubaiju i Maroku gdje su testni vozači napadali dine od 50 metara na temperaturama od čak 45 C, dok su drugi nagomilani na zaleđenim jezerima Arjeplog u Švedskoj. Osim toga, vozilo se i na testnoj stazi Château de Lastours u južnoj Francuskoj, gdje vježbaju Dakar Rally timovi.
“Ovaj je automobil nevjerojatno zabavan za vožnju,” oduševljen je Porscheov ambasador i bivši šampion u reliju, Walter Röhrl. “Sve radi tako precizno i smireno. Nijedan kupac Porschea neće vjerovati što sve možete učiniti s ovim automobilom prije nego što ga sam provoza".
Razvojni vozač Lars Kern najpoznatiji je po svojim pothvatima na Nürbrurgringu, ali tvrdi da ga je 911 Dakar ubrzo osvojio svojim ponašanjem na labavoj podlozi. "U početku nisam imao hrabrosti tjerati auto do krajnjih granica. Ali vrlo sam zadovoljan rukovanjem na labavim površinama. Čak je i ABS optimiziran za kočenje na makadamu. Nevjerojatno je koliko prianjanja pružaju terenske gume. Auto je fantastičan za voziti".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....