Noćas je održan mega popularni Super Bowl koji za proizvođače automobila predstavlja mogućnost promocije svojih proizvoda putem reklamnih spotova. Budući da je riječ o jednom od najgledanijih događaja u povijesti televizije, cijene reklamiranja idu u nebo. Tako za oglas od 30 sekundi proizvođači moraju izdvojiti 5 milijuna dolara. Riječ je o enormnoj cifri, a još nevjerojatnije zvuči podatak da je FCA grupa ove godine odlučila emitirati čak 3 reklamna spota ukupnog trajanja čak 2 minute. Svi su usmjereni promociji Alfe Romeo Giulije QV. Prema cjeniku Super Bowla, ukupni izdatak za ovaj oblik promocije je čak 20 milijuna dolara.
Hoće li im se to isplatiti? Iako će svi vjerojatno odmah reći- ne, postoji teorija prema kojoj promocija na Super Bowlu predstavlja mudru investiciju. Naime, Super Bowl svake godine gleda između 110 i 115 milijuna ljudi. Dakle, oglas od 5 milijuna dolara zapravo stoji 4-5 centi po gledatelju. Ako se to usporedi s "običnim" reklamnim spotovima, čija je cijena između 200 i 500 tisuća dolara, a imaju publiku od 2 do 7 milijuna gledatelja, ispada da je njihova cijena 8-10 centri po pogledu. Dakle, prema ovoj računici reklamni spot na Super Bowlu ima manji trošak po gledatelju. Uz to, nakon Super Bowla ljudi često na internetu pretražuju reklame, pa tako na YouTubeu najpopularnije Super Bowl reklame imaju preko 7 milijuna pregleda.
Donosimo pregled svih reklama proizvođača automobila s ovogodišnjeg Super Bowla:
ALFA ROMEO
AUDI
BUICK
FORD
HONDA
HYUNDAI
KIA
LEXUS
MERCEDES-BENZ
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....