Hyundai će zamijeniti baterije u gotovo 82.000 svojih električnih vozila širom svijeta zbog opasnosti od požara. Većina pogođenih vozila su model Kona Electric proizvodnje između 2018. i 2020. godine.
Također, osim 15 Kona diljem svijeta, zapalilo se i nekoliko autobusa te modeli Hyundai Ioniq, javio je BBC.
Očekuje se kako će opoziv korejsku marku stajati 900 milijuna dolara s pojedinačnim troškom po vozilu od 11.000 dolara. Dakle, unatoč relativno malom broju uključenih automobila, ovaj opoziv jedan je od najskupljih u povijesti jer se ide na zamjenu baterije što je krajnja mjera.
Prema službenim podacima deseci tisuća Kona registrirano je u europskim zemljama (na našim ulicama ih vozi više od 100), a tvrtku sada u Južnoj Koreji (gdje vozi 25.000 takvih modela) istražuju vlasti, izvijestila je novinska agencija Yonhap.
Istraga je otkrila je da je zapaljenje litij-ionske baterije u modelu Kona Electric moglo biti uzrokovano nedostacima na baterijskim ćelijama (problem je navodno povezan s materijalom koji razdvaja katodu i anodu baterije) koje je proizvela tvrtka LG Energy Solution, međutim ta korejska tvrtka odbija odgovornost za požare.
Tijekom prvog opoziva prije nekoliko mjeseci nadograđen je softver sustava upravljanja baterijama (BMS) redizajniran da ograniči kapacitet punjenja iz sigurnosnih razloga s preporukom da se baterija puni samo do 90 posto (što posredno skraćuje domet).
Međutim, u siječnju se u Južnoj Koreji zapalio jedan od nadograđenih primjeraka.
Iz Hyundaija su za Yonhap potom izjavili kako će se zbog toga "posavjetovati" s tvrtkom LG Energy Solution (LG Chem) oko podjele troškova opoziva iz koje pak tvrde kako nema pregovora jer je prema njihovim podacima problem u greški u BMS-u koji proizvodi Hyundai te su izjavili za Reuters kako je Hyundai "pogrešno primijenio smjernice" pri postavljanju sustava brzog punjenja.
Hyundai će stoga zamijeniti cijele baterije u 75.680 električnih Kona, 5.716 električnog Ioniq te 305 autobusa Elec City.
Istovremeno, priča o opozivu se poklopila s nedavnim predstavljanjem novog Hyundaija Ioniq 5 crossovera, koji međutim, neće koristiti LG Energy Solution baterije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....