Samo mjesec dana nakon svjetske premijere na salonu u Parizu i četiri nakon što se naš novinar provozao u još kamufliranom predserijskom modelu šumovitim predjelima na jugozapadu Njemačke, sjeli smo za upravljač nove Opel Corse. Petu generaciju njemačkog minija, u protekle 32 godine diljem svijeta prodanog u čak 12,4 milijuna primjeraka, isprobali smo blizu mjesta gdje je i rođen - Rüsselsheima kraj Frankfurta.
S blještavom kromiranom trakom na masci hladnjaka, uz rub prednjeg odbojnika ugrađenim svjetlima za maglu i obrvama od svjetlećih dioda iznad svjetala sprijeda nam se na prvi nam pogled učinio poput broj većeg Adama. Straga, međutim, više podsjeća na Merivu. U svakom slučaju, izgleda moderno i bez poteškoća se može nositi s najljepšima na tržištu - Peugeotom 208, Ford Fiestom i Renault Clijem.
Isto vrijedi i za unutrašnjost. Traka lakirana u boju karoserije, što se proteže od vrata do vrata, kromirane kvake i prstenovi oko prekidača za rukovanje ventilacijom, kao i kožom presvučeni upravljač podsjećaju na Fiat 500. Svi materijali nisu samo lijepi oku, nego i ugodni na dodir, a prigovora nema ni na izradu. Spojevi su precizni, a čak ni na lošijim cestama nema čudnih zvukova. Kao da sjedimo u broj većoj Astri... Važnija od izgleda je, međutim, ponuda prostora. A s obzirom da peta generacija u duljinu mjeri točno kao i prethodna - 4,02 metra, uz međuosovinski razmak od 2,51 metar - prostora je kao i prije. Sprijeda se, dakle, sjedi opušteno, premda niže, a straga pristojno. Slično je i u prtljažniku od 285 litara (s preklopljenim stražnjim sjedalima 1090 litara).
Iznenađenje je, međutim, novi motor 1.0 Turbo sa 115 KS, predstavljen početkom ljeta u Adamu. Novi trocilindraš s osovinom za uravnoteženje i turbopunjačem, koji s lakoćom pokreće ne baš pretjerano laganu Corsu (1163 kg), osvojio nas je već na prvom semaforu. Tajna je u raskošnom okretnom momentu - svih 170 Nm vozaču je na rapolaganju već pri 1800 okretaja - kao i osjetno bržem i preciznijem novom ručnom mjenaču sa 6 stupnjeva…
Tekst u cijelosti potražite u tiskanom izdanju…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....