Porsche možda nije u problemima kao neki drugi proizvođači automobila, no trenutno im ne ide idealno. Tvrtka koja je svoju reputaciju izgradila na sportskim automobilima, procvjetala je širenjem na SUV vozila i luksuzne limuzine. Porsche je u proteklih 15 godina uspješno ušao u nove segmente i predstavio nove modele i motore koji su prije nekoliko desetljeća bili nezamislivi.
Globalna prodaja im je narasla za čak 300 posto između 2009. i 2023. godine.
Velika prodaja i zarada omogućila je Porscheu da se ozbiljno baci u posao s električnim automobilima. Porsche Taycan danas je jedan od najprodavanijih luksuznih električnih automobila i dobar primjer kako elektrifikacija ne mora nužno naštetiti imidžu marke sportskih automobila. Međutim, sada se pojavljuju novi problemi.
Prošle je godine Porsche postavio novi godišnji prodajni rekord s 320.200 prodanih automobila diljem svijeta nakon 16 uzastopnih godina rasta (izuzev tijekom pandemije COVID-a 2020.). Čini se da se taj niz bliži kraju. Najnoviji objavljeni podaci pokazuju da su globalne isporuke između siječnja i rujna iznosile 226.000 automobila, što je smanjenje od gotovo 7 posto u usporedbi s istim razdobljem 2023. godine.
Prema Porscheovom izvješću, glavni razlog pada je manja potražnja u Kini, koja je pala za 29 posto. Što se tiče modela, Porsche Taycan trpi nagli pad prodaje zbog pada interesa kupaca za električna vozila u Europi i SAD-u. Taycan se također suočava sa sve većom konkurencijom u Kini, daleko najvećem svjetskom tržištu električnih automobila.
Drugi, problem za Porsche je Macan. Dolaskom druge generacije koja se nudi samo kao električni auto Porscheov bestseller ne može ponoviti rezultate svog prethodnika s pogonom na izgaranje. Porsche je već eliminirao prvu generaciju Macana s nekih ključnih tržišta kako bi se usredotočio isključivo na novi model. Benzinski Macan se više ne nudi u Njemačkoj, Francuskoj, Nizozemskoj, Španjolskoj i Austriji.
Novi Macan u prosjeku košta 22 posto više od prethodne generacije.
Povećanje je uglavnom posljedica promjene pogonskog sklopa s izgaranjem na električni. Situaciju pogoršavaju rastuće negativno raspoloženje prema električnim vozilima u Europi. Ukratko, brojke pokazuju da Porsche više ne raste uglavnom zbog svojih električnih modela i slabije potražnje za njima.
Ostaje za vidjeti hoće li se sve ovo odraziti i na zaradu. Naime, posljednje godine su nam pokazale da manja prodaja uglavnom ne znači manju zaradu, a razlog za to je veliko povećanje cijena i profitnih marži proizvođača automobila. Prodavati manje, a skuplje pokazalo se kao dobitne kombinacija za mnoge proizvođače, pogotovo kada su u pitanju električni automobili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....