Ako ste mišljenja da su novi automobili postali skupi u posljednjih dvadesetak godina, vaše sumnje potvrdilo je izvješće njemačkog Automobilwochea. Naime, riječ je o izravnoj usporedbi prosječnih cijena automobila u Europi, a bitan zaključak je da je prodajna cijena modela C-segmenta u Europi porasla za punih 63 posto od 2002. do 2020. godine.
Nadalje, automobili B-segmenta postali su skuplji za čak 59 posto. Sve ovo može se pripisati višoj razini tehnološke i sigurnosne opreme smještene u modernim vozilima, koja ide ‘ruku pod ruku‘ sa sklonošću kupaca prema skupljim razinama opreme.
Podaci Jato Dynamicsa dokazuju da je prosječna cijena za hatchback C-segmenta, koji uključuje automobile poput Ford Focusa, Opel Astre, Peugeota 308, Renaulta Meganea, Toyote Corolle, Volkswagen Golfa itd., narasla sa 18.400 eura 2002. na čak 30.000 eura 2020. godine. Ako s liste izuzmemo elektrificirana vozila, ona s unutarnjim izgaranjem svejedno su postala skuplja za 53 posto.
Povećanje je prilično značajno, iako se u obzir nije uzela inflacija. Naime, 18.400 eura u 2002. godini ekvivalentno je 24.756 eura 2020. godine. Svejedno, riječ je o značajnom povećanju cijena od 21 posto, a sve se ovo može pripisati nizu čimbenika.
Naime, troškovi razvoja modernih vozila značajno su veći nego prije dvadeset godina. Tu su mnogi strogi propisi o emisijama kojih se proizvođači automobila moraju držati, zatim softver i hardver potreban za infotainment i ADAS sustava, velik broj senzora i kamera... Kad se sve ‘stavi na papir‘, jasno je zašto cijene novih automobila neprestano rastu.
S obzirom na to da će se vozila s unutarnjim izgaranjem postupno ukinuti, povećanje prosječnih cijena bi se trebalo nastaviti još neko vrijeme. Prema navedenim prognozama, EV-ovi će biti jeftiniji od automobila s unutarnjim izgaranjem u Europi već 2027. godine zahvaljujući ekonomiji opsega i očekivanim nižim troškovima baterija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....