Nedavno smo pisali o planu Europske unije o zabrani prodaje automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.
Predložena zabrana još je u fazi prijedloga, a najnovije informacije iz Njemačke sugeriraju da neće proći glatko.
Prema navodima portala Motor1, lokomotiva europske autoindustrije okrenuti će leđa prijedlogu Europske komisije.
Tijekom neformalnog sastanka s kolegama ministrima u Parizu, njemački ministar prometa Volker Wissing najavio je da 'želi dopustiti prodaju motora s unutarnjim izgaranjem čak i nakon 2035.'
No, u toj najavi postoji važan detalj. Njemačka bi dopustila prodaju novih automobila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem 'samo ako se auti mogu pokretati isključivo na sintetička goriva'.
O čemu se radi?
Riječ je o takozvanim 'e-gorivima', tekućim, zapravo kapljevitim gorivima, dobivenim CO2-neutralnim postupkom iz obnovljivih izvora energije ili onih koji ne stvaraju nikakve štetne emisije. Ona bi trebala biti alternativa električnom pogonu.
E-goriva baziraju se prvenstveno na vodiku koji se dobiva postupkom elektrolize vode: na negativnoj elektrodi (katodi) stvara se vodik, a pozitivnoj (anodi) kisik.
Vodu prethodno treba učiniti što čišćom i slobodnom od minerala, bilo filtracijom, bilo destilacijom ili kombinacijom oba postupka. U drugom koraku, kroz postupak Fischer-Tropscheve sinteze, CO2 koji je izdvojen iz atmosfere, pod visokim se tlakom i uz pomoć katalizatora spaja s vodikom prvo u jednostavnije spojeve poput etanola, a zatim dalje u složenije ugljikovodike poput e-benzina, e-dizela, e-kerozina, e-lož-ulja...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....