Konačno jedna dobra vijest za vozače. Nakon Generalija, svoj individualizirani cjenik početkom prosinca objavio je i Allianz, što pokazuje da liberalizaciju tržišta obveznih autoosiguranja, izgleda, više ništa ne može zaustaviti. A to na hrvatskom tržištu, pokazuje dosadašnje iskustvo, nužno donosi i nižu cijenu police. Generali je svojim osiguranicima, doduše u idealnoj varijanti, ponudio uštedu od 23 posto, dok osiguranici Allianza sad mogu računati s uštedom od nimalo zanemarivih 350 do 530 kuna. Znači, otprilike na isto. I to bez revolucionarnih kriterija, koji bi upućivali na nepromišljenost i mogli izazvati poremećaj na tržištu.
Uz snagu vozila i registracijsko područje, kao kriterij pri izračunu rizičnosti u Allianzu su uzeli i dob vozača. Znači, u računicu su dodali tek poznatu činjenicu da su mlađi vozači kudikamo rizičniji od iskusnijih, te popustom nagradili vozače od 30 do 74 godine. Osim toga, poput Generalija, ponudili su i dodatan popust od 5 posto za osiguranike koji policu odmah plate u cijelosti jer aktuarski izračuni pokazuju da i način plaćanja puno govori o vozaču.
Kako god, revolucije ipak nema, što ne znači da je neće i biti. U Allianzu, naime, ne odbacuju mogućnost uvođenja većeg broja kriterija za određivanju cijene police u budućnosti. Iako priznaju da će se kod nas teško dogoditi britanska priča, gdje se u obzir uzima više od 20 kriterija, među kojima i veličina cipele. No, uštede u novcu, iako najvažnija vozačima, nije i jedina beneficija početka službenog rata s cijenama.
Allianz je tako pripremio i niz dodatnih pogodnosti za svoje osiguranike, među kojima svakako vrijedi istaknuti besplatnu pravnu zaštitu u vrijednosti od 40.000 kuna, pokriće od štete čak i kad je drugo vozilo neosigurano (takvih je, prema procjenama Hrvatskog centra za vozila, na domaćim cestama čak 100.000), pa i pravo na jednu štetu bez gubitka bonusa, u slučaju kad vozač ima bonus 50 posto. Isto tako, svi koji zaključe policu do 31. ožujka imaju pravo i na besplatnu asistenciju na cesti.
Sve skupa tako zvuči izvrsno, no pitanje je kako će se Allianz, kao uostalom i Generali, oduprijeti nelojalnoj konkurenciji koja još uvijek nema liberalizirane cjenike, a ispod stola protuzakonito nudi uštede u novcu, bonovima za gorivo i slično, o čemu smo i pisali u jednom od prošlih brojeva. Taj fenomen, na koji zasad HANFA ne reagira dovoljno odlučno, tada smo nazvali liberalizacijom na balkanski način.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....