AKTUALNO

NA MALLORCI SMO VOZILI NOVU TOYOTU COROLLU: ljepša, okretnija i štedljivija nasljednica Aurisa k nama stiže u ožujku za 139.000 kuna

 
 Toyota

Corolla se vratila. Nakon 13 godina i dvije generacije Aurisa, na tržište se ponovno vratio najprodavaniji automobil svih vremena, čiji se prvi od samo do 2013. proizvedenih 40 milijuna primjeraka s proizvodne trake skotrljao daleke 1966. u Japanu. U prodaju kreće 1. ožujka i to ne u jednoj nego u sve tri karoserijske izvedbe – s četverim (Sedan) i peterim vratima (hatchback, odnosno karavan Touring Sports).I izgleda sjajno, pogotovo u izdanju s dvobojnom karoserijom - crvenom karoserijom i crnim krovom – te aluminijskim naplacima od 18 cola. Tajna je u sasvim drukčijim proporcijama u odnosu na Auris.

Toyota

Corolla je, naime, ne samo četiri centimetra dulja (4,37 m) i tri šira (1,79 m), nego je i priličnih 2,5 centimetara niža od prethodnika iz 2012. Dulji je i međuosovinski razmak, i to lijepa četiri centimetra (2,64 m), pa straga više nije tijesno za koljena, a unatoč nižem krovu ne neodstaje prostora za glavu čak i viših od 190 centimetara. Čak i prtljažnik, premda daleko od najprostranijeg u klasi, nudi pristojnu 361 litru.Sprijeda je osjećaj za upravljačem neusporedivo bolji nego u prethodniku (sjedi se u, a ne na sjedalu), materijali su vidljivo bolji nego dosad (jeftine, tvrde plastike ima još samo u tragovima), a čitava unutrašnjost je raščišćena od suvišnih prekidača i ručica (sporednim se funkcijama sada upravlja putem na dodir osjetljivog zaslona dijagonale 20,3 centimetra). Okej, nije baš sve savršeno – na dodir osjetljivi zaslon okružen je nizom sasvim nepotrebnih minijaturnih prekidača - ali je miljama bolje nego u Aurisu.

Izrada je, dakako, tradicionalno besprijekorna.Ispod zavodljive vanjštine krije se sasvim nova platforma GA-C, kao i kod aktualnog Priusa. Ne slučajno. Japanski kompakt, naime, nudi ne jedan nego dva hibridna pogona – za štednju 1,8-litreni benzinac s elektromotorom i 122 KS, za jurnjavu 2,0-litreni benzinac s elektromotorom i ukupno 180 KS. Uz dva spomenuta hibrida, na izbor su još samo dva benzinca – već poznati 1,2-litreni sa 114 KS i 1,6-litreni sa 132 KS. Dizelaša nema.

I upravo nas je zahvaljujući novoj platformi s centimetar nižim težištem, krućom karoserijom i multilink stražnjom osovinom Corolla ugodno iznenadila na zavojitim cestama španjolske Mallorce, pogotovo kad se ispod poklopca krio snažniji 2,0-litreni hibrid sa 180 KS. Ne samo što do stotke sprinta za uvjerljivih 7,9 sekundi i na autocesti lakoćom dohvati krajnjih – ne toliko uvjerljivih, ali za današnje stroge prometne propise sasvim dovoljnih 180 km/h – nego se i zadovoljava sa suzdržanih 6,5 litara.

Rado ulazi u zavoje i ne valja se više lijeno preko prednje osovine, a čak je i osjećaja na upravljaču neusporedivo više nego u starom Aurisu. I nije neudoban. Čak ni sa 18-colnim kotačima bez udaraca u leđa prelazio je čak i preko istini za volju rijetkih udarnih rupa. Dojam kvari samo prekomjerna težina – posljedica hibridnog pogona – 1,34 tone teži Corolla 2.0 Hybrid. Isto vrijedi i za slabiji 1,8-litreni hibrid sa 122 KS (109, sekundi, 180 km/h), koji se u prosjeku zadovoljava sa skromnih 5,5 litara. Šteta što na međunarodnoj prezentaciji nismo imali prilike sjesti u stotinjak kilograma laganiji osnovni 1,2-litreni benzinac sa 114 KS.Japanci greške ne rade ni kad je riječ o opremi.

Sigurnosna je najpotpunija u klasi, a nudi se sve od nadzora mrtvog kuta i upozorenja na promet iza automobila, preko automatskog kočenja u gradu i radarskog tempomata, do matričnih diodnih svjetala (obična diodna su u standardnoj opremi) i golemog head-up zaslona (25,4 centimetra).Corolla k nama stiže već 1. ožujka, po cijeni od 139.000 kuna (18.800 eura) za osnovni 1.2 T sa 114 KS i paketom opreme Sol. Dvije trećine od 450 planiranih primjeraka na našem će tržištu, međutim, činiti hibridi – jeftiniji 1.8 Hybrid s opremom Sol stajat će 175.900 kuna (23.800 eura). Doplata za karavan Touring Sports kreće se oko 7000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:19