Posljednjih godina europske politike o zaštite okoliša usmjerene su na iskorjenjivanje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i zamjenu vozilima koja se smatraju čišćima. Kao što su električni automobil ili oni pokretani vodikom.
Isto vrijedi i za sustave javnog prijevoza koji prolaze kroz evoluciju na putu ka električnoj mobilnosti. Trenutni plan da se zabrani prodaja benzinaca i dizelaša u EU od 2035. ipak je sada na čekanju, tranzicija bi mogla potrajati duže, a sve kako bi bila kvalitetnija i bez velikih potresa u autoindustriji u razdoblju do potpune zabrane.
Međutim, čini se da je zračni i pomorski promet u jednadžbi politike koja "gura" zelenu agendu potpuno zaboravljen, dok su s druge strane automobili s unutarnjim izgaranjem gotovo pa proglašeni najvećim zlom po naš planet.
Brojne studije koje su proveli stručnjaci dovele su do zaključka da milijarda automobila s unutarnjim izgaranjem zagađuje isto kao i 20 najvećih trgovačkih brodova na svijetu.
Isto tako, istraživanja pokazuju da su europske zemlje Španjolska, Italija i Grčka, te Francuska i Norveška najizloženije tom zagađenju koje stvaraju kruzeri i teretni brodovi. Zapravo, svaka od ovih vrsta prekooceanskih brodova emitira razine onečišćujućih čestica poput sumpora ekvivalentne brojci od 50 milijuna dizelskih automobila.
Globalizacija je dodatno povećala pomorski promet uzrokovan izvozom robe proizvedene u drugim zemljama, obično na azijskom kontinentu, na europsko i sjevernoameričko tržište. Na taj se način povećava broj velikih brodova na morima koji kontinuirano voze robu te posredno povećavaju razine emisija onečišćujućih tvari u atmosferu.
A, brodovima je dopušteno zagađivati zrak do 3500 puta više od onoga što može emitirati kopneno transportno vozilo - automobil. Točnije, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) odredila je maksimalnu granicu za sadržaj sumpora u gorivima pomorskog prometa na 35.000 ppm, što je znatno više od 10 ppm dopuštenih u EU-u za goriva za motore s unutarnjim izgaranjem.
Kao rezultat toga, Europska komisija procijenila je da godišnje emisije onečišćujućih tvari u zraku od trgovačkih brodova uzrokuju 50.000 prijevremenih smrti godišnje u Europskoj uniji i uključuju zdravstvene troškove od 60.000 milijuna eura, piše španjolski portal Periodismo del motor. To su brodovi, a gdje su tek avioni... Pošteno ili ne prema automobilima s unutarnjim izgaranjem, zaključite sami...