INOVACIJA

Korak naprijed: Znanstvenici razvili beton koji je istodobno i baterija za punjenje auta

Površina ceste bi mogla biti baterija, a vjetrenjače ili solarni paneli duž nje mogli bi je puniti

Prikaz induktivnog punjenja na cesti

 YouTube Screenshot

Grupa znanstvenika s renomiranog američkog sveučilišta MIT tvrdi da je razvila novi superkondenzator koji je toliko čvrst da može služiti kao temelj kuće ili materijal za izradu cesta koje bi mogle poslužiti za punjenje električnih automobila.

Najbolje od svega, ovaj “beton” je napravljen od materijala koji su jeftini i široko rasprostranjeni na čitavom svijetu: cement, čađu i vodu. Pomiješani se pretvaraju u masu sličnu betonu koja je ujedno i baterija.

Iz godine u godinu, zbog prelaska na obnovljive izvore energije i sve više električnih auta pitanje skladištenja energije postaje sve veći problem. Solarna energija i energija vjetra stvaraju energiju samo u određeno doba dana, što znači da se energija mora skladištiti kada je ima previše kako bi se koristila kada je nema dovoljno, objavio je MIT News.

Skupina znanstvenika s MIT-a koji rade na Wyss institutu za inženjerstvo nije prva koja je istraživala koncept pretvaranja betona u bateriju, ali je možda pronašla najlakši način za to, izvještava Science. Problem je u tome što je cement, jedan od glavnih sastojaka betona, vrlo loš vodič te su se smjesi dodavali visokovodljivi materijali poput grafena i ugljikovih nanocjevčica, međutim ti materijali su vrlo skupi i teško ih je proizvoditi. Tim s MIT-a tražio je jeftinije alternative i došao je na ideju korištenja čađe.

"Voda se troši kroz reakcije hidratacije cementa, a ta hidratacija fundamentalno utječe na nanočestice ugljika jer su hidrofobne (odbijaju vodu). Čađa se sama sastavlja u povezanu vodljivu žicu", rekao je Admir Mašić, jedan od vodećih znanstvenika u ovom projektu, za MIT News.

Zapravo, čađa se oblikuje u fraktal s ogromnom površinom za zadržavanje električnog naboja, a u kombinaciji s jednostavnim elektrolitom napravljenim od kalija i vode, čini bateriju. Do sada je tim napravio samo superkondenzator veličine novčića koji može napajati LED svjetlo. Predviđa se da bi blok ovakvog betona koji je otprilike veličine temelja kuće mogao pohraniti otprilike istu količinu energije koju ta kuća koristi u jednom danu.

Tim dodaje da bi se materijal mogao koristiti i za izradu cesta. U tom scenariju, površina ceste bi mogla biti baterija, a vjetrenjače ili solarni paneli duž nje mogli bi je puniti. Uz dodatak induktivne tehnologije cesta bi mogla puniti električna vozila dok voze preko nje.

Iako beton s dodatkom čađe nije tako tvrd kao standardni beton, istraživači tvrde da je potreban vrlo mali udio čađe te da bi se još uvijek mogao koristiti za većinu toga za što se danas koristi standardni beton.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 21:02