KOMENTAR

KADA ĆE KRENUT NA BOLJE? Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, a 70 posto vozila staro je 10 i više godina

 
 CROPIX

„Bitno da se kotrlja...” koliko ste to već puta čuli od susjeda, rođaka, prijatelja, ili ste to izjavili upravo vi. Ili rečenica „samo da prođe tehnički...” Svake godine ista priča...

Krpa se, kao i sve ostalo. Set spojke kupuje se na rate, kupuju se rabljene gume ili nove egzotičnih proizvođača, pakne i diskovi imaju prioritet na početku mjeseca, pa nek se spoje rate za kredit ovog mjesec do iduće plaće...

CROPIX

Ne želimo vas baciti u bed, ali nažalost to je realnost većine hrvatskih vozača. Jer voziti se mora, a imati automobil na raspolaganju u kući već je odavno civilizacijski standard.

Da veliki skokovi po pitanju starosti hrvatskog voznog parka nisu na vidiku svjedoče i najnoviji podaci Centra za vozila Hrvatske koji kažu kako je prosječna starost automobila u Hrvatskoj 12,6 godina... I sve dok je tako, prvenstveno sigurnost, ali i komfor vožnje te ekologija neće biti bolji.

Tko može gleda da kupi mlađi rabljeni, ali opet, to je rabljeni automobil...

Istina, po prvi put od 2007. podatak o starosti voznog parka je zeru mlađi, ali ni 12,6 godina ne zvuči obećavajuće. Odnosi se to na vozila M1 kategorije, dakle motorna vozila namijenjenih prijevozu putnika koja osim sjedala za vozača imaju najviše osam sjedala, pa ona za 2018. godinu iznosi 12,64 godine.

Kada je riječ o redovnim tehničkim pregledima, prosječna starost vozila M1 kategorije iznosi 13,5 godina, a razlika u odnosu na podatak o prosječnoj starosti od 12,6 godina postoji zbog toga što od 1. siječnja 2018. godine nova vozila na redovni tehnički pregled moraju doći tek dvije godine nakon prve registracije vozila.

Novim vozilima smatraju se ona vozila koja nisu registrirana, nisu bila u prometu i nisu starija od jedne godine.

Ivan Lacković

Prosječna starost cijelog hrvatskog voznog parka za 2018. godinu iznosi 14,6 godina, kaže se u priopćenju.

U Centru za vozila Hrvatske kažu kako posebno zabrinjava što je 70 posto vozila u Hrvatskoj staro deset i više godina! Dakle i 20, i 30!

Kod nas ljudi voze oldtimere, ali ne iz gušta nego iz potrebe, prema tim podacima.

Zanimljiv je i podatak o broju vozila s neispravnim sklopom na osnovnom redovnom tehničkom koji je prošle godine iznosio 628.267!

Najveći broj nedostataka pritom se odnosio na odnosi na sustav kočenja, osvjetljavanje i signalizaciju te osovine, kotače, pneumatike i ovjes.

Da, i dalje krpamo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 22:56