Najnovija, osma generacija BMW-ove Serije 5 trebala bi biti predstavljena 2023. godine, a nedavni zakamuflirani prototipovi luksuzne bavarske krstarice kojise već naveliko testiraju i insajderska izvješća dala su nam prilično jasnu sliku o tome što možemo očekivati.
Sedma generacija predstavljena je prije 5 godina, a prošle godine dobila je facelift, stoga je normalno očekivati sljedeću generaciju. Doznajemo kako će ona biti utemeljena na CLAR platformi, u benzinskoj, dizelskoj, plug-in hibridnoj i potpuno električnoj izvedbi – koja će nositi i5 značku.
Na prometnicama Münchena uočeni su plug-in hibridni prototipi, te iako zakamuflirani, vidljiva je dinamična silueta s tradicionalnim proporcijama koje pomalo podsjećaju na petu generaciju (E60). Karoserija oblikovana u usporedbi s trenutnom generacijom sprijeda nosi par agresivnih svjetala i nešto veću bubrežnu rešetku. Krovna linija usvaja coupe stil, a tanja stražnja svjetla povezana su LED svjetlosnom trakom.
U unutrašnjosti bismo trebali vidjeti zakrivljeni zaslon koji je postao standard u iX-u, u kombinaciji s 12,3-inčnom digitalnom instrument tablom i 14,9-inčnim infotainment sustavom. Njega će pokretati BMW-ov Operating System 8 koji dolazi uz napredne mogućnosti povezivanja i neke poluautonomne mogućnosti vožnje.
Kao što smo naveli, paleta motora uključuje ažurirane verzije sadašnjih četiri i šestcilindraša s mild hibridnom tehnologijom. Plug-in hibridi dolaze sa 3,0-litrenim turbopunjenim 'šestakom' s jednim ili dva elektromotora, koji će proizvoditi do 507 KS (373 kW).
Uz to, osma generacija donosi prvi elektrificirani M automobil koji će zamijeniti M5, a on bi trebao koristiti 4,4-litreni V8 s parom turbopunjača i elektromotorima, pri čemu će prema očekivanjima izlazne brojke snage prelaziti 760 KS (559 kW), a ubrzanje konkurirati superautomobilima.
Potpuno električni i5 bit će vizualno drugačiji od svojih alternativa s unutarnjim izgaranjem po različitoj maski hladnjaka, plavim naglascima na usisnim otvorima, aerodinamičnim naplatcima i nedostatku ispušnih cijevi.
Očekuje se pogon na stražnje kotače s jednim elektromotorom na stražnjoj osovini sposoban proizvesti 304 KS (224 kW) i baterija od 70 kWh preuzeta od iX-a. Snažnija izvedba zvat će se xDrive50 i mogla bi koristiti dva elektromotora koji u kombinaciji proizvode 507 KS (373 kW), te veću bateriju od 100 kWh koja nudi domet od 600 kilometara po WLTP-u. Postoje glasine i o M i5 s 811 KS (597 kW).
Potpuno električni i5 bit će izravni konkurent Mercedes-Benzu EQE-u koji je već predstavljen u Münchenu, te planiranom Audiju A6 e-tronu i sljedećoj generaciji Tesle Model S. Uz to, Touring izvedba s većim prtljažnikom i dodatnom praktičnošću mogla bi biti predstavljena nakon limuzine.
Više informacija očekujemo kako se približava 2023. godina, no riječ je o vjerojatno posljednjoj 'Petici' koja će u svojoj paleti motora sadržavati varijante s unutarnjim izgaranjem.
Kako bi mogla izgledati pokazuju renderi kolesa.ru...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....