Kodiaq je svijetu predstavljen 2016. godine. Prodano je više od 600.000 primjeraka u više od 60 zemalja, a Kina je dobila i GT izvedbu sportskog izgleda. Kodiaq je dostupan u konfiguracijama s pet i sedam sjedala, proizvodi se u četiri tvornice i postigao je ogroman uspjeh za češku marku. Danas je Škodin najveći SUV predstavio facelift i evo što je novo.
Počevši od vanjštine, Kodiaq je osvježen redizajniranim poklopcem motora i uspravnijom prednjom maskom. Prednja svjetla su sada znatno tanja i u dodatnoj opremi koriste matrix LED tehnologiju. Novi odbojnici i krovni spojler omogućili su dozu funkcionalnosti, pa je Kodiaq aerodinamičniji nego prije.
Ovisno o razini opreme, ponuda alu-naplatka kretat će se od 17 do 20 inča, a svi od njih smanjivat će otpor na automobilu. RS izvedba uključivat će 20-inčni paket kotača, obrađenih u metalik crnoj boji opremljenih s aero-plastičnim štitnicima.
Razne opcije bit će na raspolaganju u kabini novog Kodiaqa. Jedna od njih su ergonomska sjedala od perforirane kože sa značajkama poput masaže, grijanja i električnog podešavanja. Ako niste fan kože, postoji izbor između sjedišta izrađena od recikliranog biljnog materijala i tkanine.
A iako nije riječ o BMW-u, opcionalan je i M paket opreme Style koji donosi kombinaciju kože i tkanine. Još neke značajke unutrašnjosti su dvokraki upravljač, viđen i na drugim Škodinim modelima, sofisticiranije LED ambijentalno osvjetljenje, i 9,2-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Uz to, ažuriran je i zvučni sustav Canton koji sada umjesto osam zvučnika ima deset, zajedno sa subwooferom u prtljažniku.
Motori dostupni za Kodiaqa dolaze iz najnovije EVO generacije – dva dizelska i tri benzinska koji pružaju snagu u rasponu od 150 KS (110 kW) do 245 KS (180 kW). Zahvaljujući sustavu za obradu ispušnih plinova i dva katalizatora, dizelske varijante emitiraju do 80 posto manje dušikovih oksida.
Potrošnja dizelskih motora smanjena je sustavom ubrizgavanja i termalnim upravljanjem. Za 1.6 TDI postoji izbor između pogona na prednje ili pogona na sva četiri kotača, a nudi izlaznu snagu od 150 KS (110 kW). Snažnija 2.0-litrena TDI verzija koristi lakše aluminijske klipove, a turbopunjač je hlađen vodom. 2.0 TDI proizvodi 200 KS (147 kW) na sva četiri kotača. Mjenjač je za obje dizelske varijante 7-stupanjski automatik.
Benzinske verzije pokazuju još veću učinkovitost od svojih prethodnika. 1.5-litreni benzinac koristi tehnologiju aktivnih cilindara (ACT) koja automatski isključuje rad dva cilindra prilikom preniskog opterećenja motora, smanjujući tako potrošnju goriva.
Početna varijanta benzinca proizvodi 190 KS (140 kW), a dostupna je isključivo s pogonom na prednje kotače i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dok je 7-stupanjski DSG opcionalan. Najveće iznenađenje je RS izvedba s 2.0-litrenim benzincem koji proizvodi čak 245 KS (180 kW), a u standardu koristi najbolje od navedenog.
Nakon današnjeg predstavljanja, Škoda je objavila kako će novi Kodiaq u Europi biti dostupan od srpnja ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....