Nebo iznad Krete nije djelovalo obećavajuće kada smo slijetali na maleni aerodrom u blizini gradića Sitije na istoku najvećeg grčkog otoka. Sunce se tek stidljivo povremeno pokazivalo kroz tamne i niske oblake i bila je sva prilika kao će nam kiša i vjetar upropastiti prvo druženje s novim Porscheom Cayenneom koji je od 2002. do danas u dvije generacije diljem svijeta prodan u čak 770.000 primjeraka.
No imali smo sreće jer nije bilo obilnijeg pljuska, a kada smo izašli s terminala aerodroma odmah nas je dočekalo desetak parkiranih Cayennea treće generacije. I tri izvedbe koje nude se od početka prodaje - Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo. Prvo smo na vožnju krenuli s početnom izvedbom čiji 3,0-litreni V6 s turbo punjačem postiže 340 KS što je za 40 konja više nego kod prethodne generacije i što se osjeti, no prava je igra započela tek s izvedbama S i Turbo čiji 2,9-litreni V6 Twin-turbo i 4,0-litreni Twin-turbo benzinci postižu 440 i 550 KS koje smo isprobali na asfaltu, ali i na makadamu kako bismo se uvjerili u sve mogućnosti novog modela.
Po pitanju izgleda treća generacija je stilski i dizajnerski logičan nastavak, no od prethodne djeluje niže i sportskije i negdje na pola puta između pravog SUV-a i trendovskog coupe SUV-a poput BMW-a X6. Najveća novost po pitanju izgleda je zapravo dizajn stražnjeg kraja s vodoravnim spojenim svjetlima kao kod modela Panamera dok je prednji kraj s karakterističnim svjetlima viđen kod broj manjeg Macana. Novost je i uređenje interijera kojim sada na središnjoj konzoli dominira 12,3 inčni zaslon te instrumentna ploča koja kombinira analogiju i dva digitalna ekrana od 7 inča. Lijepo, moderno, čvrsto i kvalitetno izrađeno. Puno novosti kod novog Porsche SUV-a krije se ispod lima, a tiče se tehnologije i moglo bi se kazati kako je u odnosu na prethodnika baš sve novo.
Premda je međuosovinski razmak ostao identičan kao kod prethodnika (2895 mm) obujam prtljažnika sada raspolaže sa 770 litara što je za 15 posto više nego prije. Oprema za sigurnost (adaptivni tempomat, pomoć pri noćnoj vožnji, pomoć za zadržavanje u voznoj traci…) i udobnost na najvišoj je razini. Novi je Cayenne lakši od prethodnika zahvaljujući obilatom korištenju aluminija pa na vagu donosi tek 1985 kg što je za 65 kg manje od modela na odlasku.
Zanimljiva je i činjenica kako novi Cayenne po prvi put vozi s gumama različitih dimenzija na prednjoj i stražnjoj osovini što je osobina pravih sportskih automobila, a uz doplatu može se opremiti sustavom upravljanja stražnjim kotačima kakav serijski dolazi kod modela 911 GT3 te 911 Turbo i turbo S i Panamere i s električnim adaptivnim ovjesom, kao i s pomičnim krovnim spojlerom. Za bolje zaustavljanje pak, brinu se (također uz doplatu) specijalne PSCB kočnice od lijevanog željeza s posebnim premazom od volframovog karbida koje povećavaju trenje i smanjuju trošenje ( specifično kod SUV vozila).
Na koncu, nakon prvih vožnji možemo zaključiti kako je lakši i brži Cayenne treće generacije osim svakodnevne upotrebljivosti i solidnih off-road mogućnosti po dojmu iz vožnje bliži kultnom Elferu nego ikad prije, a brzine prolazaka zavoja, kočenje i ubrzanja upravo su zapanjujuća što je najupečatljivije, očekivano, kod 550 KS snažne Turbo izvedbe. Sve detalje o novom Porscheu donosimo u idućem broju našeg tiskanog izdanja, od iscrpnih dojmova iz vožnje, do starta prodaje u Hrvatskoj te projekciju cijena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....