Broj električnih automobila na hrvatskim prometnicama i dalje nije velik, ali danas oni više nisu rijetka atrakcija kakva se ne viđa svaki dan. Upravo suprotno, susresti neki od njih više nije nikakva rijetkost, tim više što ih u posljednje vrijeme sve češće viđamo i kao taksi vozila. Sukladno tome, interes za njih u stalnom je porastu, pa smo za vozače koji možda znaju osnove cijele priče, ali još uvijek ne mogu procijeniti kako bi točno u praksi izgledao prelazak s klasično pokretanog auta na električara, nekoliko smo se dana družili s Nissanom Leafom.
S njim smo se već imali prilike temeljito upoznati na novinarskim prezentacijama i testnim vožnjama, pa smo se ovaj put manje fokusirali na već poznate tehničke detalje, a više na to kako izgleda život vlasnika električnog automobila u Hrvatskoj odnosno Zagrebu. Evo, dakle, prvog dijela našeg malog dnevnika...
30. srpnja
Dan nakon preuzimanja od zastupnika automobil smo odmah odvezli do ELEN-ove punionice pokraj zagrebačkog Gradskog poglavarstva, gdje smo ga samo nadopunili do vrha (99%) i pripremili za putovanje planirano za sljedeći dan. Punionica ne traži posebnu registraciju za početak rada, potrebno je samo upisati PIN, ali on je ionako naveden na samoj punionici: 1111.
31. srpnja
Ljeto je, pa se prva tema vezana uz Leafa nameće sama po sebi: idemo odmah potražiti odgovor na pitanje o odlasku na more električnim autom. Kako je točno izgledala vožnja od Zagreba do Crikvenice i Novog Vinodolskog, pogledajte u našem videu:
... a nakon toga smo se uputili natrag. Odmah nakon polaska iz Novog situacija s potrošnjom u granicama je dotadašnje (14-16 kWh/100 km) praktički sve do početka uspona od Križišća do autoceste, da bi se stanje promijenilo praktički u desetak minuta. Ovdje ćemo prvi put praktično iskusiti koliko su električari podložni rastu potrošnje pod dodatnim opterećenjem odnosno pri usponu: bez puno prometa i uz konstantni gas, dakle čak i bez mnogo promjene ritma, potrošnja je skočila preko 22 kWh/100 km, a baterija je u tih desetak kilometara izgubila gotovo 20 posto kapaciteta.
Da bismo se stoga mirno vratili kući odlučili smo se opet nadopuniti, ali ne na bilo kojoj, nego na brzoj punionici. Svaki drugi izbor ne bi imao mnogo smisla, jer zahtijeva vrijeme, jednostavno previše vremena. Izbor je pao na onu u središtu Delnica, ponovno ELEN-ovu. I opet je sve išlo glatko i brzo, bez posebne registracije, a punionica je srećom bila slobodna. No isto tako i nije morala biti: svega koju minutu nakon našeg dolaska, na punionicu je stigao jedan Leaf prošle generacije, slovenskih oznaka, ali je odustao od čekanja i nastavio dalje.
Bismo li i mi postupili jednako, ili bismo na njegovom mjestu odlučili čekati svoj red? Srećom, ovoga puta nismo morali razmišljati o tome i nadopunili smo se do vrha vrlo brzo. Zahvaljujući tome povratak kući protekao je u miru i spokoju, bez imalo range anxietyja. Tek negdje između Karlovca i Zagreba na instrument ploči pojavila nam se sljedeća poruka: „EV system hot, power reduced, drive slowly”.
I premda u tom trenutku nismo znali o čemu se točno radi, niti smo osjetili ikakvo smanjenje instinktivno puštanje gasa i malo sporija vožnja tih zadnjih petnaestak kilometara bili su dovoljni da poruka iščezne s ekrana i vožnja se nastavi kao i do tada. Kući smo se vratili sa svim onim odgovorima po koje smo i krenuli na put, no usput smo dobili i neke druge, neočekivane, ali i otvorili neka nova pitanja...
Više o svemu u drugom nastavku priče, uskoro na www.autoklub.hr.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....