Dvadesetak dana nakon svjetske premijere novog Passata, Volkswagen je predstavio potpuno novi Tiguan.
Treća generacija najprodavanijeg SUV modela iz Wolfsburga (prodano 7,5 milijuna primjeraka) unaprijeđena je u svim pogledima, od dizajna, tehnološki naprednijih i većih ekrana u unutrašnjosti do nove platforme koja je omogućila pravi švedski stol pogonskih sklopova.
Osim što sada u velikoj mjeri podsjeća na broj veći Touareg, Tiguan sada stiže sa IQ.LIGHT HD Matrix LED prednjim svjetlima (dodatna oprema) koja su povezana tankom osvijetljenom trakom.
Pritom svako prednje svjetlo ima 19.200 mikro-dioda i može projicirati interaktivni ‘svjetlosni tepih‘.
Sportski karakter sprijeda naglašavaju glavna, ravnija svjetla, dok je straga primjetna nova vodoravna LED traka. Pritom su A-stup i vjetrobransko staklo uspravniji, čime i poklopac motora djeluje duže. Kotači dolaze u dimenzijama od 17 do 20 inča.
Iako je novi Tiguan tek 30 mm duži i 4 mm viši (4539 mm/ 1693 mm) od prethodnog modela, (širina i međuosovinski razmak ostali isti), pametnijim rasporedom u kabini stvoren je dodatan prostor na stražnjoj klupi, ali i u prtljažniku koji sada nudi 37 litara više nego prije (ukupno 652 litara).
Nova su i ergoActive Plus sjedala namjestiva u četiri smjera s funkcijom masaže, te opcijom grijanja ili ventilacije.
No, glavna novost ipak je osjetno napredniji digitalni kokpit. Tu prije svega mislimo na infotainment sustav i upravljanje klima-uređajem. Obje su značajke sada integrirane u jednu komponentu i smještene su puno više.
Poput digitalnih instrumenata, infotainment sustava i upravljanja klima uređajem, i dizajn head-up zaslona potpuno je nov. Za razliku od prethodne verzije sa sustavom koji je prikazivao informacije na malom zaslonu od pleksiglasa, novi Tiguan ima head-up zaslon čije se informacije projiciraju na vjetrobransko staklo.
Veličina novog serijskog infotainment zaslona po dijagonali je 12,9 inča, a ovisno o opremi, u ponudi je i 15-inčni zaslon.
Na statičkoj premijeri novog Tiguana u Braunschweigu isprobali smo sve važnije funkcije zaslona kojeg sada krasi nova grafika i opcije izbornika, a iako na prvu djeluje predimenzionirano, ekran je vrlo jednostavan i funkcionalan za korištenje.
Zahvaljujući govornom asistentu, verbalna komunikacija s automobilom je konkretnija.
Novi Tiguan vozi na najnovijoj evoluciji MQB platforme koja je u ovom slučaju osjetno ažurirana u pogledu sigurnosti i tehnologije te nudi opciju osam različitih pogonskih sklopova: dva nova mild-hibridna benzinska motora (eTSI), dva nova plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva turbodizelaša (TDI) te dva turbobenzinca (TSI).
Svi pogoni serijski dolaze u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).
Motori eTSI (1.5 TSI evo2) isporučuju snagu od 130 i 150 KS dok dva nova modela eHybrid nude 204, odnosno 272 KS.
Dvolitreni benzinski motor ima 204 i 265 KS dok je u slučaju dvolitrenog TDI motora izlazna snaga 150 KS i 193 KS.
TSI sa 265 KS i TDI sa 193 KS uvijek dolaze s pogonom na sve kotače 4Motion.
Zahvaljujući prelasku na 1.5-litreni benzinski motor s turbopunjačem (1.5 TSI evo2) te novoj bateriji od 19,7 kWh (prethodni model 10,6 kWh), Volkswagen tvrdi da će Tiguan eHybrid imati doseg od 100 kilometara isključivo na struju.
Kada je potrebno, aktivira se benzinac koji povećava doseg s baterijom i punim spremnikom na oko 1000 km.
Baterija se sada puni na kućnom wallboxu i drugim punjačima izmjenične struje s 11 umjesto dosadašnjeg kapaciteta od 3,6 kW.
Osim toga, Tiguan eHybrid također se može puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom s kapacitetom punjenja do 50 kW.
Tiguan će u Hrvatskoj biti dostupan s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line, a na naše tržište stiže u prvom kvartalu 2024. godine kad će biti objavljene i cijene.